۷۵ میلیون فرصت شغلی صنعت گردشگری در معرض تهدید کرونا

سازمان جهانی گردشگری: روزانه یک میلیون شغل از دست می‌رود

هرم ورودی موزه لوور در پاریس-LUDOVIC MARIN / AFP

سازمان جهانی گردشگری (دبلیو تی تی سی) می‌گوید بدون دخالت دولت‌ها این «خطر فوری» وجود دارد که ۷۵ میلیون نفر که در صنایع گردشگری در سراسر جهان کار می‌کنند، در نتیجه شیوع ویروس کرونا مشاغل خود را از دست بدهند.

به گزارش این نهاد، روزانه یک میلیون فرصت شغلی در بخش گردشگری از دست می‌رود.

این گزارش، نمایانگر ۵۰ درصد افزایش (بیکاری در این صنعت) در پیش بینی‌های دو هفته پیش سازمان گردشگری جهانی و پیامدهای خطیر آن بر اقتصاد جهانی است.  

به گفته این نهاد، تنها در سال جاری، تولید ناخالص گردشگری می‌تواند مبلغ ۱/۲ تریلیون دلار به اقتصاد جهان لطمه بزند.

انتظار می‌رود منطقه آسیای جنوب شرقی با ۴۹ میلیون فرصت شغلی که در بخش گردشگری در معرض خطر است، بیشترین لطمه را از پیامد اقتصادی شیوع کرونا ببیند.

تنها در اروپا، ۱۰ میلیون شغل در بخش گردشگری در خطر از دست رفتن است که انتظار می‌رود در درجه نخست، آلمان و سپس روسیه را آماج قرار دهد. 

در قاره آمریکا نیز ۱۰ میلیون فرصت شغلی دیگر در صنایع گردشگری در خطر از میان رفتن است که هفت میلیون آن در ایالات متحده و سه میلیون آن در کانادا و مکزیک قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گلوریا گوئه وارا، رئیس سازمان جهانی گردشگری، گفت: «تعداد مشاغل در معرض تهدید در سطح بین‌المللی، بالغ بر ۷۵ میلیون شغل می‌شود که موجب نگرانی عمیق میلیون‌ها خانواده در سراسر جهان شده است.»

«آمار نگران کننده اخیر نمایانگر تعلل جمعی بسیاری از دولت‌ها در نشان دادن واکنش کافی برای کمک به صنایع گردشگری است که ستون اقتصاد جهانی به شمار می‌رود.»

خانم گوئه وارا افزود:«اگر ظرف چند روز آینده اقداماتی عاجل انجام نشود، صنایع گردشگری با ورشکستگی رو‌به‌رو می‌شود که بیرون آمدن از آن بسیار دشوار خواهد بود. زندگی میلیون‌ها نفر در قروض مالی غرق خواهد شد.» 

«این امر نه تنها واحدهای بزرگ بازرگانی در بخش گردشگری در سراسر جهان را سخت خدشه‌دار خواهد کرد، بلکه «تاثیر مضاعف و چند جانبه آن» موجب از میان رفتن جمعی فرصت‌های شغلی در سراسر زنجیره تولید می‌شود و به کارمندان و دارندگان مشاغل آزاد در صنعت گردشگری لطمه می‌زند.»

«ما از کسانی که در مسند قدرت هستند، می خواهیم به کسانی که در موضع ضعف هستند کمک کنند و سیاست‌هایی در جهت حمایت از صنایعی اتخاذ کنند که عامل موثری در اقتصاد جهانی و منبع تامین شغل‌های جدید در جهان است.»

گزارش مربوط به شرایط حاکم بر صنایع گردشگری، همزمان با گزارش مشابهی در مورد صنایع هوایی منتشر شده است.

انجمن بین‌المللی حمل ونقل هوایی (یاتا) روز ۲۴ مارس با به‌روز کردن پیامد ویروس کرونا بر این صنعت، پیش‌بینی کرد که احتمال دارد تنها در سال جاری صنایع هواپیمایی مسافری مبلغ ۲۱۱ میلیارد دلار متضررشود.  

این رقم دوبرابر مبلغی است که یاتا در اوایل ماه جاری برآورد کرده بود.

© The Independent

بیشتر از جهان