ویروس کرونا؛ لغو قرنطینه دو ماهه بیشتر مناطق استان هوبی در چین

ترس آن می‌رود که چین موج دومی از موارد ابتلا به ویروس کرونا را شاهد باشد

شیوع ویروس کرونا اولین بار در دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان شناسایی شد که پایتخت استان هوبی است - Roslan RAHMAN / AFP

مقامات استان هوبی در چین اعلام کرده‌اند محدودیت‌های مسافرتی را در اکثر مناطق این استان لغو خواهند کرد که پایانی است بر قرنطینه دو ماهه این استان.

شیوع ویروس کرونا اولین بار در دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان شناسایی شد که پایتخت استان هوبی است.

مدیر بهداشت هوبی گفت افرادی که قصد ترک این منطقه را داشته و مجوز بهداشتی لازم را دارند قادر خواهند بود از شامگاه سه‌شنبه از استان خارج شوند.

با این وجود، ووهان که از تاریخ ۲۳ ژانویه تحت قرنطینه کامل بوده است، محدودیت‌های مسافرتی خود را تا ۸ آوریل ادامه خواهد داد.

این خبر از مقامات استان هوبی در حالی اعلام شد که قوانین و محدودیت‌ها به خاطر افزایش آمار افراد مبتلا که از خارج از کشور وارد شده‌اند، در سایر مناطق چین سفت و سخت‌تر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از ۷۸ مورد جدید تایید شده توسط اداره ملی بهداشت چین در روز دوشنبه، ۷۴ تن از آنان ناقل بیماری از بیرون کشور به داخل بوده‌اند.

این آمار شاهد افزایش آمار مبتلایان از روز شنبه بود که ۳۹ مورد ابتلا از خارج از کشور گزارش شده بود و تعداد کل آمار مبتلایان از خارج از کشور را به ۴۲۷ نفر رساند.

پکن به طور ویژه به شدت از موارد جدیدی که در روز دوشنبه اعلام شدند، تاثیر پذیرفته است.

دولت چین در روز سه‌شنبه گفت تمام افرادی که از خارج می‌آیند مورد بررسی پزشکی قرار گرفته و باید قرنطینه شوند.

شنژن، که شهری در جنوب کشور است نیز گفته افراد را به محض ورود آزمایش خواهد کرد و منطقه خودمختار ماکائو ورود مسافران از چین، هنگ کنگ و تایوان را به طور کامل ممنوع کرده است.

با برداشته شدن محدودیت‌ها و بازگشت مردم به کار و مشاغل خود برای کمک به اقتصاد، ترس آن می‌رود که چین موج دومی از موارد ابتلا به ویروس کرونا را شاهد باشد.

رسانه حکومتی «چاینا دیلی» در یادداشت سردبیر خود در روز سه‌شنبه نوشت: اعمال محدودیت بر رفت و آمد مردم «اکنون بیشتر آسیب رسان است تا آن که مفید باشد.»

ویروس کرونا تاکنون بیش از ۳۲۰۰ نفر را در چین کشته و بیش از ۸۱ هزار نفر را مبتلا کرده است.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان