جراح ارشد نیویورک: شیوع کووید-۱۹ ظرفیت بیمارستان‌ها را تکمیل کرد

تعداد مبتلایان به کروناویروس در نیویورک در یک ماه آینده به اوج می‌رسد

شمار موارد ابتلا در ایالات متحده به حدود ۲۵ هزار نفر رسیده است- Misha Friedman / AFP

یک جراح ارشد در شهر نیویورک هشدار داده است که شیوع ویروس کرونا باعث شده است که ظرفیت  بیمارستان‌ها پر شود. این در حالی است که سیستم بهداشت و درمان نیویورک که به شکل حداکثری کار می‌کند، قرار است طی چند هفته آینده جوابگوی «اوج» شمار مبتلایان به ویروس باشد. 

این جراح ارشد در بیمارستان نیویورک - پرسبیترین، مرکز پزشکی ایروینگ در دانشگاه کلمبیا و رئیس بخش جراحی داشگاه کلمبیا، در یک رشته گزارش‌های روزانه درباره وضعیت ظرفیت بهداشت و درمان شهر، گفته است که نظام بیمارستان ظرف سی روز به دلیل (افزایش تعداد) مبتلایان به کووید-۱۹ تکمیل خواهد شد. 

به گفته دکتر کرگ اسمیت، تا آن زمان بیمارستان نیویورک-پرسبیترین به ۹۳۴ واحد تخت مراقبت ویژه نیاز دارد، اما در واقعیت حتی ۷۰۰ تخت هم نخواهد داشت. 

او در روز جمعه در یادداشتی به همکارانش گفت:‌ «داده‌های اطلاعاتی به مرحله هشدار می‌رسند. ای کاش می‌توانستم از کلمات امیدبخش‌تری استفاده کنم.»

او روز شنبه گفت، پیش‌بینی می‌کند که «شمار بیشتری از همکاران بیمارستان» مبتلا شوند، چرا که عفونت در خوشه‌هایی مرتبط با بخش حفاظت از بیماران مبتلا «در حال ظهور است.» او پیش‌بینی کرده است که «شمار مبتلایان شناسایی نشده»ای که ناآگاهانه به ویروس آلوده شده‌اند، «به مراتب بیشتر از حد تصور» باشد و در روزهای آینده خود را نشان خواهد داد. 

این هشدارها در پی درخواست از پزشکان و پرستاران بازنشسته برای پیوستن به کارکنان داوطلب بخش بهداشت و درمان است تا بتوانند سیستم پزشکی شهر را پیش ببرند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 هفته گذشته ظرف یک روز و به دعوت بیل د- بلازیو، شهردار، هزار نفر از کارکنان بازنشسته بخش بهداشت و درمان در ارتش پزشکی متعلق به وزارت بهداشت ثبت نام کردند، و به ۹ هزار داوطلب دیگری اضافه شدند که پیش‌تر در این بخش ثبت نام کرده بودند. 

بیش از ۴۵۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر نیویورک تایید شده است، و شمار مبتلایان در ایالت نیویورک از ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر فراتر رفته ‌است. تا ۲۲ ماه مارس، دست‌کم ۶۰ نفر در شهر نیویورک در اثر این بیماری جان باخته‌اند. 

شمار موارد ابتلا در ایالات متحده به حدود ۲۵ هزار نفر رسیده است و بیش از ۳۰۰ نفر در اثر آن جان خود را از دست داده‌اند. 

اندرو کومو، فرماندار نیویورک، همراه با فرماندارهای نیوجرسی و کانتیکت از ساکنان این سه ایالت مجاور خواسته‌اند تا در خانه‌‌هاشان بمانند، و فرماندار کومو دستور تعطیلی کسب‌وکارهای غیرضروری را در سراسر ایالت صادر کرده است. 

او همچنین اعلام کرد که قصد دارد شش هزار دستگاه تصفیه و فیلتر و ماسک‌های درجه ۹۵ خریداری کند، چرا که تجهیزات موجود روبه اتمام است. روز جمعه شهردار د-بلازیو هشدار داد، تا زمانی که که مردم به هشدارها برای ماندن در خانه بی‌اعتنایی می‌کنند و دولت دونالد ترامپ از انجام اقدامات اضطراری و ضربتی خودداری می‌کند، این شهر ممکن است «با کمبود تجهیزات اولیه پزشکی مواجه شود، چرا که از اول ماه آوریل، فشار سنگینی به بیمارستان‌ها وارد خواهد آمد.» 

© The Independent

بیشتر از جهان