افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در نیویورک

انتظار می‌رود شهر نیویورک تا ۴۸ ساعت آینده قرنطینه شود

ایالت نیویورک گزارش کرد ۴۳۲ مورد جدید از دیروز به آمار مبتلایان این ایالت اضافه شده و فرماندار اندرو کومو هشدار داد اوج همه‌گیری ویروس کرونا ظرف ۴۵ روز آینده در این ایالت رخ خواهد داد.

فرماندار، کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود را در شهر آلبانی برگزار کرد تا به ساکنان درباره شیوع کووید۱۹ در سراسر ایالت خبر دهد. با افزایش سرعت آزمایش‌ها با همکاری آزمایشگاه‌های خصوصی، تعداد کل مبتلایان نیویورک به ۱۳۷۴ نفر رسیده است.

برای مقابله با شیوع ویروس، ایالت نیویورک گردهمایی‌های بیش از ۵۰ نفر را ممنوع کرده، میخانه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها و سایر اماکن عمومی را در سراسر ایالت تعطیل و مردم را دعوت به رعایت فاصله در اجتماع کرده است. در حال حاضر در رستوران‌ها فقط خرید غذا برای بردن به خانه و تحویل به خانه افراد ممکن است.

فرماندار اکنون می‌گوید تلاش‌ها باید متمرکز بر حمایت و پشتیبانی از نظام پزشکی باشد چرا که موارد ابتلا به کووید۱۹ تنها افزایش خواهد یافت و ظرف ۴۵ روز آینده باید شاهد اوج‌ آن باشیم.

آقای کومو گفت: «هدف اصلی ما در حال حاضر کاهش سرعت انتقال و شیوع ویروس است تا با موج شدیدی از موارد جدید ابتلا، نظام پزشکی ما فرو نپاشد و همه اتفاق نظر دارند که رعایت فاصله در اجتماع بهترین راه انجام این کار است.»

او افزود: «این جنگی نیست که ما به تنهایی بتوانیم از پس آن برآییم، به همین خاطر نیویورک با ایالات همسایه در همکاری است تا قوانین متحدالشکلی را در سراسر ایالات برقرار ساخته و ساکنان خود را ایمن نگاه داریم. این امر همچنین از «خرید بین ایالات» جلوگیری می‌کند که باعث مسافرت شهروندان از ایالتی به ایالت دیگر می‌شود.»

قوانین مشابهی در ایالات کنتیکت و نیوجرسی هم برقرار شده است.

آقای کومو روز دوشنبه اخطار داد در بیمارستان‌ها تخت‌های کافی برای مراقبت از افرادی که احتمال ابتلا دارند وجود ندارد.

او گفت: «وقتی با مشکل جدی مواجه خواهیم شد که موارد ابتلا به اوج خود برسد که منجر به کاهش کیفیت کار نظام پزشکی ما خواهد شد و ما برای چنین وضعیتی تخت‌های کافی در بیمارستان‌ها نداریم.»

ایالت نیویورک در حال حاضر ۵۳ هزار تخت در بیمارستان و ۳ هزار تخت در واحد‌های مراقبت ویژه دارد. به گزارش کارشناسان در اوج همه‌گیری ویروس تخمین زده شده حدود ۵۵ هزار تا ۱۱۰ هزار نفر احتمالا بستری خواهند شد و ۱۸۶۰۰ تا ۳۷۲۰۰ نفر ممکن است تنها در این ایالت به واحد مراقبت‌های ویژه احتیاج داشته باشند. از ۱۳۷۴ مورد فعلی در نیویورک ۲۶۴ نفر به خاطر ابتلا در بیمارستان بستری شده‌اند و ۱۲ نفر در این ایالت جان باخته‌اند.

رئیس جمهور روز سه‌شنبه گفت از نزدیک مشغول همکاری با نیویورک است تا تعداد تخت‌های بیمارستان‌های این ایالت را افزایش دهند. این اظهارات بعد از آن بیان شد که فرماندار از آقای ترامپ خواست با ارسال یگان مهندسان ارتش به احداث بیمارستان‌های موقتی در این ایالت بپردازند.

آقای ترامپ گفت با اشاره به این که یگان ارتش منتظر فرمان او برای اعزام به منطقه است گفت: «به نظرم قادر خواهیم بود در مدت زمانی خیلی کوتاه چند واحد در ایالت بسازیم.» رئیس جمهور افزود چندین منطقه تحت بررسی برای احداث بیمارستان‌های موقتی هستند.

بعد از آنکه شهردار بیل دی بلازیو گفت در حال بررسی امکان برقراری وضعیت پناهگاه‌ گرفتن در محل است، آقای کومو در روز سه‌شنبه اظهار داشت چنین گزینه‌ای را برای ایالت نیویورک در دستور کار ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «خبرهایی شنیده‌ایم که شهر نیویورک می‌خواهد خود را کاملا قرنطینه کند، این خبر صحت ندارد. ما به هیچ وجه علاقه یا برنامه‌ای نداریم که هیچ شهری را به طور کامل قرنطینه کنیم.»

وقتی آقای دی بلازیو صبح سه‌شنبه در سی‌ان‌ان حاضر شد گفت «کاملا چنین وضعیتی را مد نظر» دارد.

آقای دی بلازیو گفت: «ما کاملا این گزینه را مدنظر داریم. ما تمام گزینه‌های دیگر را بررسی خواهیم کرد ولی ممکن است وضعیت کل کشور به وضعیت قرنطینه کامل برسد.»

سان فرانسیسکو روز دوشنبه دستور پناهگاه‌ گرفتن در محل را در سراسر منطقه خلیج این شهر صادر کرد که بر زندگی ۷ میلیون ساکن منطقه تاثیر گذاشت. این دستور شهروندان را از ترک خانه به جز برای سفرهای ضروری برای خرید غذا، دارو یا ورزش کردن ممنوع می‌کند. 

در حال حاضر شهر و ایالت نیویورک از اتخاذ تصمیم مشابهی اجتناب می‌کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان