جواب آزمایش‌ کرونای ریچل متیوز ستاره کارتون یخ‌زده ۲ مثبت شده است

این بازیگر گفت پس از ابتلا به این ویروس دچار خستگی، سردرد و تنگی نفس شده است

این بازیگر ۲۶ ساله در داستان‌واره‌ای که هفته جاری در اینستاگرام‌ خود منتشر کرد، اعلام کرده است که به کووید ۱۹ یا ویروس کرونا مبتلا شده است و از یک هفته پیش در قرنطینه است - Charley Gallay / AFP

 

ریچل میتوز، بازیگر- صداپیشه کارتون «یخ‌زده»، پس از ابتلا به ویروس کرونا هر روز در باره نشانگان بیماری‌اش می‌نویسد و منتشر می‌کند.

این بازیگر ۲۶ ساله در داستان‌واره‌ای که هفته جاری در اینستاگرام‌ خود منتشر کرد، اعلام کرده است که به کووید ۱۹ یا ویروس کرونا مبتلا شده است و از یک هفته پیش در قرنطینه است.

نشانگان بیماری‌اش از «گلودرد، خستگی و سردرد» در روز اول شروع شده و به تب، بدن‌درد و تنگی نفس رسیده است.

طبق روزنوشت‌های متیوز، در روز پنجم علایم بیماری مهار شده‌اند، اما هم‌چنان تنگی نفس، بی‌اشتهایی و خستگی دارد و «گاهی هم هیچ بو و مزه‌ای حس نمی‌کند.»

متیوز در این یادداشت نوشت: «به ذهنم رسید احوال این هفته‌ام را هر روز بنویسم» و البته این را هم اضافه کرد که افراد مبتلا به این بیماری، نشانگان مختلفی داشته‌اند.

بازیگر دیگر، ادریس البا، هم اعلام کرد که جواب آزمایشش مثبت شده است، اما هنگام اعلام آن خبر ننوشته بود که آیا نشانگانی هم دارد یا نه.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازیگر مجموعه تلویزیونی لوتر، در ویدیویی که در حساب کاربری‌اش منتشر کرده است، می‌گوید: «افرادی هستند که هیچ نشانگانی ندارند و می‌توانند به سادگی این بیماری را منتقل کنند، درست؟ پس حالا وقتش است که واقعاً حواس‌مان باشد که دست‌ها را بشوییم و فاصله‌مان را با دیگران حفظ کنیم.»

در نوشته متیوز آمده است: «واقعیت این است که دسترسی به امکانات [آزمایش] این بیماری بسیار دشوار است. کشور ما [ایالات متحده] از این لحاظ خیلی عقب است و سر و سامان درست و حسابی ندارد. از من هم به این علت آزمایش گرفتند که با فردی که مطمئن بودند کرونا داشته، در تماس بوده‌ام و نشانگان بیماری را هم داشتم.»

«لطفاً اگر هریک این نشانگان را دارید ولی نمی‌توانید آزمایش بدهید، حتماً خود را بیمار در نظر بگیرید. استراحت کنید، مایعات فراوان بنوشید و خود را قرنطینه کنید.»

او در پایان نوشته است: «کاش رفتارمان آگاهانه باشد. حالا وقت آن است که هوشمندانه و مسئولانه عمل کنیم و هوای یکدیگر را داشته باشیم!»

© The Independent

بیشتر از فیلم