مردان برخلاف زنان مدعی برقراری تعادل میان کار و خانواده هستند

این داده‌ها در روز جهانی زن اعلام شد، هم‌زمان با اعتراض هزاران زن به ادامه روند کم‌ارزش دیدنِ به اصطلاح «کار زنان» از قبیل بچه‌داری و نظافت منزل

بر اساس داده‌های اداره ملی آمار بریتانیا، شکاف جنسیتی در پرداخت دستمزد در این کشور هم‌چنان ۱۷.۳ درصد است - NIKOLAY DOYCHINOV / AFP

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد مردان بیش از زنان بر این باورند که  وقتی پای فشار کاری و زندگی خانوادگی در میان باشد می‌شود «هر دو طرف را با هم داشت.»

مؤسسه یوگاو در یک نظرسنجی از مردان و زنان ۱۷ کشور پرسیده آیا می‌توانند هم در خانه پدر و مادر خوبی باشند و هم در زمینه حرفه‌ای پیشرفت‌ کنند یا نه؟

نتایج نشان می‌دهد فقط ۴۱ درصد از زنان بریتانیایی دارای فرزند زیر ۱۸ سال فکر می‌کنند می‌توانند هم وقت کافی در منزل بگذرانند و هم زمان کافی به حرفه‌شان اختصاص دهند تا پله‌های ترقی را طی کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مقابل، نیمی از مردان (۵۱ درصد) فکر می‌کنند می‌توانند طوری به هر دو مسئولیت برسند که پیشرفت هم بکنند.

این داده‌ها در روز جهانی زن اعلام شد، هم‌زمان با اعتراض هزاران زن به ادامه روند کم‌ارزش دیدنِ به اصطلاح «کار زنان» از قبیل بچه‌داری و نظافت منزل.

مردم بریتانیا در میان کشورهای مورد بررسی بدبین‌ترین بودند. در کشورهای دیگر احتمال بیشتری وجود داشت که افراد گمان کنند می‌توانند به خوبی میان هر دو نقش، تعادل برقرار کنند.

با این حال در تمام کشورهای مورد بررسی، مردان در پیش‌بینی خود قاطع‌تر از زنان بوده‌اند.

در کانادا ۷۶ درصد از پدران و ۵۸ درصد از مادران گفته‌اند می‌توانند «هر دو طرف را داشته باشند.»

سوئد با ۱۶ درصد اختلاف کشور دیگری است که این تفاوت در آن چشمگیر است (۷۳ درصد از مردان در مقابل ۵۷ درصد از زنان). در سنگاپور ۱۴ درصد اختلاف وجود دارد (پدران ۶۹ درصد و مادران ۵۴ درصد).

بر اساس داده‌های اداره ملی آمار بریتانیا، شکاف جنسیتی در پرداخت دستمزد در این کشور هم‌چنان ۱۷.۳ درصد است.

سه سال پیش، دولت سازمان‌های با بیش از ۲۵۰ کارمند را مجبور کرد شکاف جنسیتی‌ در دستمزدهای‌شان را اعلام عمومی کنند.

در نتیجه شکاف جنسیتی موجود در پرداخت دستمزد، زنان در مقایسه با همتایان مرد خود به طور متوسط دو ماه در سال رایگان کار می‌کنند.

بررسی‌های انجمن اتحادیه‌های کارگری (تی‌یو‌سی) نشان می‌دهد به علت شکاف جنسیتی در دستمزد، زنان درمقایسه با متوسط مردان مجبورند ۶۳ روز آغازین سال را بدون دستمزد گرفتن بگذرانند.   

این شکاف، بر قدرت برنامه‌ریزی زنان جوان برای آینده‌شان اثر دارد. پژوهشی که در نشریه یانگ ویمنز تراست، منتشر شد نشان می‌دهد بیش از یک سوم (۴۰ درصد) زنان جوان بریتانیایی در انگلستان و ولز همواره تا روز واریز حقوق مجبورند «قطره‌چکانی پول خرج کنند.»

بسیاری از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند گفته‌اند هر روز را با ترس از بدهی‌هایی نظیر وام‌های بی‌پشتوانه از قبیل بدهی کارت اعتباری، وام شخصی، کارت فروشگاهی و اضافه‌برداشت از حساب می‌گذرانند و از هر سه نفر یک نفر گفته تا قبل از ۴۰ سالگی از شر بدهی‌های شخصی خلاص نخواهد شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی