سومین تلفات کرونا در بریتانیا؛ یک مرد بالای ۶۰ سال

به گفته منابع بیمارستانی این مرد از سفر ایتالیا برگشته بود

مقامات ایتالیا در تلاش برای مهار کردن شیوع کووید ۱۹ به سخت‌گیرانه‌ترین مجموعه اقدامات دست زده‌اند - میلان ایتالیا، ۸ مارس ۲۰۲۰- MIGUEL MEDINA / AFP

وزارت بهداشت بریتانیا تایید کرد که کرونا سومین نفر را هم در این کشور از پا درآورد.

مقام ارشد پزشکی انگلستان گفت، سن این شخص بالای ۶۰ سال بود و وضعیت سلامتی «بدی» داشت.

این شخص در بیمارستان جنرال منچستر شمالی تحت درمان بود.

کریس ویتی استاد ارشد دانشگاه در بیانیه‌ای که اواخر روز یک‌شنبه منتشر شد گفت: از صمیم قلب به خانواده و دوستان این افراد تسلیت می‌گویم و خواهش می‌کنم حریم خصوصی آن‌ها را رعایت کنید.

«این شخص اخیراً از سفر به منطقه‌ای آلوده برگشته بود و شناسایی تماس‌هایی که با افراد داشته، در دست انجام است.»

سخنگوی بیمارستان جنرال منچستر شمالی هم گفت: با کمال تأسف تایید می‌کنیم که بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و تحت درمان در بخش تخصصی بیماری‌های واگیر بیمارستان جنرال منچستر شمالی فوت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

« این مرد که بعد از سفر به ایتالیا تحت آزمایش قرار گرفته و نتیجه آزمایش‌اش مثبت شده بود، وضعیت سلامت خوبی نداشت. به فکر خانواده این فرد هم هستیم و هم‌اکنون تحت پشتیبانی بخش تخصصی تسلی دادن به چنین خانواده‌هایی هستند.»

سومین تلفات در بریتانیا در حالی رخ داده است که بزرگ‌ترین جهش در میزان ابتلا طی یک روز در این کشور رخ داد و شمار مبتلایان از ۲۷۰ نفر گذشت و بیش از ۲۳۵۰۰ نفر تحت آزمایش قرار گرفته‌اند.

در ضمن نتیجه آزمایش کرونا یکی از کارمندان بنیاد اعتماد ان‌اچ‌اس بیمارستان دانشگاه ساوتهمپتون نیز مثبت شده است و در بیانیه‌ منتشره در تارنمای این بنیاد آمده است: نتیجه آزمایش کرونای یکی از متخصصان بهداشت مثبت شده است. این فرد در نوبت شب واحد ویژه جراحی ما در جمعه شش مارس مشغول به کار بود و اکنون در خانه قرنطینه شده است.

« به اندک‌شماری از بیماران و کارکنانی که با این فرد در تماس نزدیک بودند اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و تحت قرنطینه مناسب قرار خواهند گرفت. موقتاً هم پذیرش بیمار جدید در این واحد جراحی متوقف شده است و با تمام بیماران تحت تاثیر این تعطیلی موقتی هم به طور مستقیم خبررسانی می‌کنیم.»

همچنین وزارت خارجه بریتانیا در روز یک‌شنبه تذکر داد از سفر غیرضروری به شمال ایتالیا و مقصد‌های معروف سیاحتی ونیز و میلان خودداری کنند.

مقامات رم در تلاش برای مهار کردن شیوع کووید ۱۹ به سخت‌گیرانه‌ترین مجموعه اقدامات دست زده‌اند که حدود ۱۶ میلیون نفر از جمعیت این کشور جنوب اروپا را تحت تاثیر قرار داده است.

ویروس کرونا حدود ۱۱۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است و جان ۳۸۰۰ نفر را نیز گرفته است. ۶۱ هزار نفر هم درمان شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان