ویروس کرونا؛ در بدترین حالت «۹۶ میلیون آمریکایی» مبتلا می‌شوند

تا کنون ۱۹ نفر در آمریکا در اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند

پس از آن که شمار موارد ابتلا در ایالت نیویورک در روز شنبه به ۷۶ نفر رسید، در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام شد- KENA BETANCUR / AFP

اسناد درز کرده به بیرون حاکی از توصیه یک پزشک به بیمارستان‌هاست تا به عنوان بدترین حالت احتمالی در انتشار بالقوه بیماری، برای ۹۶ میلیون بیمار مبتلا به ویروس کرونا و ۵۰۰ هزار مورد مرگ آماده باشند. 

این اسناد که به نشریه بیزنس اینسایدر رسیده است، مربوط به سخنرانی دکتر جیمز لالر در «وبینار»ی با میزبانی انجمن بیمارستان‌های آمریکا است. 

در آن وبینار، دکتر لالر، پرفسور دانشگاه در مرکز پزشکی نبراسکا، با نشان دادن یک رشته عکس و اسلاید، در تخمین تاثیر همه‌گیری بر بیمارستان‌ها و کادر بهداشت و درمان، پیش‌بینی‌ خود را در میان گذاشت. آن وبینار با عنوان «آنچه رهبران بهداشت و سلامت باید بدانند: آمادگی برای کووید-۱۹» در تاریخ ۲۶ فوریه برگزار شد. 

 این پزشک تخمین زده است که ۹۶ میلیون نفر ممکن است به ویروس مبتلا شوند و طبق نحوه انتشار ویروس، از آن میان ۴۸۰ هزار نفر ممکن است جان خود را از دست بدهند. 

اسناد درز کرده از آن سخنرانی همچنین نشان می‌دهد که این کارشناس معتقد است که ویروس کرونا بیش از همه، سالمندان را هدف قرار می‌دهد. 

دکتر لالر تخمین می‌زند که احتمال مرگ افراد بالای ۸۰ سال، در صورت ابتلا به ویروس کرونا، ۱۴ درصد بیشتر از دیگران است. 

احتمال مرگ در میان مبتلایان  ۷۰ تا ۷۹ ساله، هشت درصد بیشتر است، و احتمال مرگ افراد ۶۰ تا ۶۹ ساله‌ای که به این ویروس مبتلا می‌شوند، ۶.۳ درصد بیشتر از افراد جوان‌تر است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرایط سابقه بیماری نیز در میزان خطر مرگ در افراد مبتلا، موثر است. طبق تخمین دکتر لالر، ده درصد مبتلایان به بیماری‌های قلبی ممکن است بر اثر این بیماری فوت کنند. در حالی که این ضریب در میان افراد سالم و بدون بیماری‌های قبلی، تنها یک در صد نفر است. 

لکتر لالر این تخمین را برای ترغیب بیمارستان‌ها به آمادگی برای مقابله با شمار بالای مراجعان اعلام کرد تا هر بیمارستان بتواند شمار مرگ‌و‌میر را کاهش دهد. 

یک سخنگوی مرکز پزشکی نبراسکا به بیزنس اینسایدر گفت، آمار ارائه شده از سوی دکتر لالر نشانگر دیدگاه او و «برداشت او از داده‌های موجود است.»

او گفت:‌ «ممکن است این پیش‌بینی با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات بیشتر، تغییر کند.»

انجمن بیمارستان‌های آمریکا نیز به این نشریه گفت که آن سخنان، دیدگاه‌های شخصی دکتر لالر است. 

این انجمن در بیانیه‌ای گفت:‌ «انجمن بیمارستان‌های آمریکا گفته است که آن وبینار نشان‌دهنده دیدگاه‌های کارشناسانی است که در آن سخنرانی کردند، و نه نظر انجمن.»

دکتر لالر عضو شورای امنیت ملی در دوره ریاست جمهوری جرج بوش (پسر) و باراک اوباما بوده است. او در هفته‌های اخیر به مداوای بیماران آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا کمک کرد که از چین و کشتی تفریحی پرنسس دایموند بازگشته بودند. 

مقابله با ویروس کرونا در روزهای اخیر و امضای صدور بودجه هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیونی برای مقابله با انتشار بیماری در روز جمعه، در ایالات متحده تشدید شده است.

پس از آن که شمار موارد ابتلا در ایالت نیویورک در روز شنبه به ۷۶ نفر رسید، در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام شد. 

شمار موارد مرگ در ایالات متحده بر اثر ویروس کرونا، به ۱۹ نفر افزایش یافته است. از آن میان، ۱۶ نفر ساکن ایالت واشنگتن بوده‌اند. در مجموع، در ایالات متحده بیش از ۴۰۰ مورد ابتلا به ویروس شناسایی شده است. در سطح جهان، شمار موارد ابتلا به کرونا به بیش از ۱۰۵ هزار نفر رسیده است و بیش از ۳۵۰۰ نفر در اثر این بیماری جان باخته‌اند. 

© The Independent

بیشتر از جهان