ویروس کرونا؛ مدارس و دانشگاه‌های سرتاسر ایتالیا تعطیل می‌شوند

شمار موارد مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس در ایتالیا به ۷۹ نفر رسیده است

این ویروس تاکنون در ایتالیا بیش از ۲۵۰۰ نفر را آلوده کرده است - REUTERS/Guglielmo Mangiapane

ایتالیا درتلاش برای کنترل انتشار ویروس کرونا، قرار است کلیه مدارس و دانشگاه‌های خود را تعطیل کند. شمار موارد مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس در ایتالیا به ۷۹ نفر رسیده است. 

به گزارش شبکه‌های خبری از جمله آنسا و تلویزیون دولتی ایتالیا، دولت این کشور دستور داد تا تمامی کلاس‌ها در سطح کشور تا نیمه ماه مارس تعطیل شوند. 

گفته می‌شود نخست‌وزیر ایتالیا جوزپه کونته در یک جلسه کابینه، با بستن مدارس و دانشگاه‌ها موافقت کرد هرچند وزیر آموزش این کشور گفت تصمیم نهایی هنوز تایید نشده است. 

مدارس و دانشگاه‌ها در مناطق شمالی ایتالیا که بیشترین تاثیر را از ویروس کرونا گرفته و چند شهر در آن منطقه تحت قرنطینه درآمده‌اند، از ده روز پیش تعطیل شده‌اند. 

اما ویروس از آن زمان تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر را آلوده کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر ورزش ایتالیا گفته است که تمامی مسابقات فوتبال سری آ ، در ماه آینده و برای جلوگیری از انتشار ویروس، احتمالا پشت درهای بسته برگزار خواهند شد.

وینچنزو اسپادافورا وزیر ورزش ایتالیا در پاسخ به این که آیا دولت حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها را ممنوع خواهد کرد، گفت‌: «داریم به سوی این تصمیم می‌رویم.»

اولین مورد ابتلا به بیماری در ایتالیا در تاریخ ۱۹ فوریه بود و پس از آن موارد متعدد ابتلا به یکباره شناسایی شد و پس از آن این کشور به کانون انتشار ویروس کرونا در اروپا تبدیل شده است. 

در روزهای اولیه شیوع بیماری، مسئولان مدارس مناطق لومباردی و ونتو، که بیش از بقیه جاهای ایتالیا شاهد موارد ابتلا بوده‌اند- را تعطیل اعلام کردند. در آخر هفته نیز مدارس امیلیا رومانیا تعطیل اعلام شد. 

© The Independent

بیشتر از جهان