ویروس کرونا؛ انتقاد از مرکز کنترل بیماری ایالات متحده

انتقادهایی از تعداد پایین افراد آزمایش شده برای این ویروس در آمریکا شده است

منطقه کویینز نیویورک- JOHANNES EISELE / AFP

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ایالات متحده شماره‌انداز تعداد افرادی که برای ویروس کرونا در این کشور آزمایش شده‌اند را حذف کرد.

حذف این شماره‌انداز در حالی صورت پذیرفت که انتقادهایی از تعداد پایین افراد آزمایش شده برای این ویروس در ایالات متحده  شده بود که حاکی از آن بود که تعداد معدود آزمایش‌ها امکان واکنش کشور در مقابله با شیوع این بیماری را محدود خواهد کرد.

جود لگوم، خبرنگاری که پیش از همه این تغییر را متوجه شد در توییتر نوشت: «عدم انجام آزمایش یک رسوایی است و این پوشاندن آن رسوایی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مارک پوکان، نماینده مجلس دموکرات گفت نامه‌ای به رابرت آر ردفیلد، رئیس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری نوشته و از او خواسته درباره حذف این آمار پاسخ دهد و این کار را غیر قابل توضیح خواند.

او نوشت: «امریکاییان دارند جان می‌سپارند. ما باید بدانیم تاکنون چند امریکایی در اثر ویروس کووید۱۹ جان باخته‌ و باید بدانیم چند نفر برای ابتلا به آن آزمایش شده‌اند. اطلاع از این که آزمایش‌های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری هم‌راستا با آمار احتمالی افراد مبتلا است، امری حیاتی در حفظ اعتماد عموم مردم است. با در نظر گرفتن این مساله،چه زمانی قصد دارید دوباره تعداد کل آمار مرگ و تعداد افراد آزمایش ‌شده را به طور علنی در وبسایت خود منتشر کنید؟»

در روز یک مارس این سایت نشان می‌داد تا آن زمان ۴۷۲ نفر توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماری برای این بیماری آزمایش شده‌اند و پاسخ آزمایش ۲۲ نفر از آنها مثبت بوده یا مثبت فرض گرفته شده است. یک روز بعد تعداد افراد آزمایش شده از وبسایت ناپدید شد در حالی که آمار افراد مبتلا تقریبا دو برابر شده است.

«مثبت فرض گرفتن» اشاره به مواردی دارد که افراد علایم بیماری را در آزمایش‌های ایالتی از خود بروز داده‌اند ولی پاسخ آزمایش آنها در مرکز پیشگیری و کنترل بیماری منفی بوده است. وبسایت مرکز پیشگیری و کنترل بیماری خاطرنشان می‌کند اکنون ایالات مختلف گزارش موارد ابتلا را به صورت مستقل انجام داده و به همین خاطر آمار آنها به روزتر است. 

مقامات ایالتی شکایت کرده بودند که شرط سابق مبنی بر آنکه آزمایش‌ها توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در آتلانتا انجام شود، باعث کاهش سرعت واکنش رسمی به این ویروس می‌شود. کارشناسان اخطار داده بودند که روند آهسته آزمایش باعث شده درک کامل نحوه شیوع این بیماری در کشور سخت‌تر شود.

قوانین و شرایط آزمایش اکنون راحت‌تر شده‌ تا به ایالات اجازه داده شود آزمایش‌های خود را انجام داده و بعد آن آزمایش‌ها، توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماری تایید خواهد شد.

در روزهای اخیر مقامات سراسر ایالات متحده برای رویارویی با موارد بیشتر ابتلا به این بیماری آماده شده‌اند و تعداد بسته‌های آزمایشی خود را افزایش داده‌اند. مقامات هشدار داده‌اند که آمار افراد مبتلا احتمالا بسیار بیشتر خواهد شد، چرا که افراد بیشتری برای ابتلا به این بیماری مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری به ایالاتی نظیر نیویورک، که یک مورد تایید شده دارد، اجازه داده تا آزمایش‌های خود را انجام دهند. اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک گفت برای مقابله با بیماری بر بالا بردن آمار افراد آزمایش شده متمرکز خواهند شد.

آقای کومو در مصاحبه‌ای مطبوعاتی روز دوشنبه گفت: «مایلم طی هفته آینده به هدف هزار آزمایش در روز برسیم چرا که هر چه آمار آزمایش‌ها را بالاتر ببریم بهتر است.»

با مرکز پیشگیری و کنترل بیماری برای اظهار نظر در این باره تماس گرفته شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان