نهمین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا درگذشت

تمام مرگ‌های ناشی از کرونا در آمریکا در ایالت واشنیگتن رخ داده است

این نگرانی وجود دارد که به روی کسانی که عارضه ای نشان نمی دهند آزمایش کرونا انجام نمی شود تا زمانی که به شدت بیمار شوند - Johannes EISELE / AFP

نهمین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ایالت واشنگتن درگذشت. تاکنون کلیه مرگ های ناشی از کرونا در آمریکا در این ایالت رخ داده است.

به گفته مقامات ناحیه «کینگ»، قربانی یک زن ۸۰ ساله بوده که در روز ۲۶ فوریه در خانه سالمندان جان سپرده است. هشت نفر از ۲۱ مورد ابتلا به کرونا در این ناحیه و یک نفر در ناحیه «اسنوهومیش» با شش مورد ابتلا، درگذشته اند.

موارد مرگ و میر در ناحیه «کینگ» در یک خانه سالمندان در «کرکلند» در نزدیکی شهر سیاتل متمرکز بوده است. روز سه شنبه، آزمایش یکی از سالمندان این خانه پس از درگذشت، مثبت اعلام شد. او هفته گذشته و پیش از دیگر قربانیان از عوارض کرونا درگذشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اقوام ساکنان خانه سالمندان «مرکز لایف کِر» به شبکه خبری سی بی اس گفتند عزیزانشان از اتاق هایشان خارج نمی شوند و همه روزه حرارت بدنشان کنترل می شود.

این نگرانی وجود دارد که به روی کسانی که عارضه ای نشان نمی دهند آزمایش کرونا انجام نمی شود تا زمانی که به شدت بیمار شوند. یک از آن ها گفت: «آن ها (مبتلایان به ویروس) در یک ظرف کشت میکروب به گروگان گرفته شده اند.»

در این میان یکی از تاسیسات سازمان امنیت داخلی آمریکا در ناحیه «کینگ» به خاطر آن که یکی از کارمندانش از یکی از اعضای خانواده اش در این خانه سالمندان دیدار کرده بود، تعطیل شده است.

«چَد وولف» کفیل وزرات امنیت داخلی آمریکا به کمیته امنیت ملی کنگره گفته است که از کارمندان این موسسه در «کینگ» خواسته شده برای ۱۴ روز آینده خود را در خانه در قرنطینه قرار داده و از منزلشان کار کنند.

آسوشیتد پرس گزارش داده که آقای وولف ضمن قدردانی از کارمندی که با مشاهده عوارض بیماری از حضور بر سر کار خودداری کرده، گفته این اداره «به خاطر ملاحظات بسیار» تعطیل می شود.

روز سه شنبه، دکتر نانسی مِسونیِر، از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها گفت: «ممکن است آنچه در حال حاضر در ایالات متحده رخ می دهد، آغاز آن روندی باشد که در خارج در جریان است.»

شواهد موجود در چین که بیش از دو ماه پیش منبع شیوع کرونا بود، حاکی از آن است که احتمال ابتلای افراد مسن و بیمار به ویروس کرونا دو برابر جوانان و اشخاص سالم است.  

پژوهشگران معتقدند ویروس احتمالا برای هفته ها بدون آن که ردی از خود بجای بگذارد در ایالت واشنگتن در چرخش بوده و این نگرانی را به وجود آورده که ممکن است درحال حاضر صدها مورد تشخیص داده نشده کرونا در این ناحیه و در واقع در سایر مناطق ایالات متحده وجود داشته باشد.

در شهر واشنگتن، در کنگره آمریکا لایحه مشترک دو حزب دموکرات و جمهوریخواه پیشنهاد کرده یک بودجه ۵/۷ میلیار دلاری به اقدامات دولت برای مبارزه با اپیدمی کرونا اختصاص داده شود، اما نمایندگان کنگره از سرعت روند آزمایش کرونا اظهار یاس کرده اند. 

همچنین نسبت به ادعای کمیسر سازمان غذا و داروی آمریکا دائر بر این که آزمایشگاه های ایالات متحده قادرند تا آخر هفته جاری نزدیک به «یک میلیون» نفر را مورد آزمایش کرونا قرار دهند، اظهار تردید شده است. این ادعا روز دوشنبه از طرف استیون هان، در جریان گزارش سازمان به کاخ سفید مطرح شد.

سناتور پتی ماری، نماینده حزب دموکرات از ایالت واشنگتن در جلسه شور کنگره گفت تا این لحظه آزمایش کرونا روی شهروندان با تاخیر و اختلال رو به رو بوده و «از کارشناسان کادر پزشکی می شونم که این (ادعا) واقع بینانه نیست.» کیت های آزمایش کرونا که در ماه ژانویه در ایالات و شهرهای آمریکا توزیع شد، نقص داشته اند.

نشریه «پولیتیکو»گزارش می دهد که رقم یک میلیون (آزمایش) بسیار بیشتر از توانایی و ظرفیت روزانه آزمایشگاه هاست و انجام تست توسط بخش خصوصی هفته ها تا گذشتن از تصویب مقامات مسئول فاصله دارد. آمار منتشره از انجمن آزمایشگاه های بهداشتی آمریکا حاکی از آن است که در شرایط ایده آل، آزمایشگاه های ایالات متحده می توانند تا پایان هفته ده هزار تست در روز انجام دهند.

سخنگوی سازمان غذا و داروی آمریکا نیز می گوید آمار ارائه شده توسط آقای هان، شامل توانایی و ورود بخش خصوصی به فعالیت های مربوط به آزمایش کرونا تا پایان هفته جاری است.

مقررات جدید سازمان غذا و داروی آمریکا، به برخی آزمایشگاه ها اجازه می دهد تست های خودشان را تولید کرده و سپس برای استفاده از آن ها در موارد اورژانس، تقاضای مجوز  کنند. آقای هان به خبرنگاران گفت این سیاست جدید با واکنش (مثبت) چندین شرکت و کارشناسان بهداشتی همراه بوده وتعداد آزمایش های کرونا (روی شهروندان) باید در هفته های آینده به گونه ای چشمگیر افزایش یابد.   

با وجود این، کمتر از نیمی از یکصد آزمایشگاه دولتی آمریکا از طرف مراکز کنترل و پیشگیری بیماری های مسری آمریکا در مورد کیفیت کیت های کرونا تایید شده اند. این امیدواری وجود دارد که حال که این نهاد کیت های آزمایشی بیشتر توزیع می کند، تا پایان هفته جاری کلیه آزمایشگاه ها در فهرست تایید و گرفتن مجوز قرار گیرند.

سناتور ماری گفت: «مردم ایالت (واشنگتن) واقعا وحشت زده اند. در مورد شهروندانی می شنوم که بیمارند و می خواهند مورد آزمایش قرار بگیرند اما نمی دانند به کجا مراجعه کنند. این غیرقابل قبول است که ساکنان ایالت من حتی نمی توانند بدانند به (کرونا) مبتلا شده اند یا نه.»

© The Independent

بیشتر از جهان