مقامات آمریکا تایید کرده‌اند دومین فرد مبتلا به کرونا درگذشته است

این فرد در ناحیه «کینگز کانتی» در نزدیکی سیاتل در ایالت واشنگتن درگذشته است

مقامات بهداشتی لبنان، مشغول ضدعفونی کردن تجهیزات کلینکی در شهر بیروت- AFP

مقامات ایالات متحده اعلام کرده اند که دومین فرد مبتلا به بیماری کرونا در ناحیه «کینگز کانتی» در نزدیکی سیاتل در ایالت واشنگتن درگذشته است.

قربانی مردی هفتاد وچند ساله با سابقه بیماری های دیگر بود.  او در بیمارستان «اِوِرگرین» در «کِرکلند» درگذشت که جمعه گذشته شاهد درگذشت یک بیمار کرونایی پنجاه ساله بود. 

در این میان، مقامات این ایالت می گویند سه نفر دیگر از جمله یک مرد هفتاد ساله، یک زن هشتاد ساله و یک زن نود و چند ساله به کووید ۱۹ آلوده شده اند.

مسئولان بهداشت ایالت واشنگتن ۵۰ نفر را در یک خانه سالمندان مورد آزمایش کرونا قرار داده اند که دچار ناراحتی های تنفسی شده اند. تاکنون مشخص شده که دو نفر از کسانی که آزمایش های اولیه شان مثبت بوده با این خانه سالمندان در تماس بوده اند؛ یکی از آن ها سالمند ساکن این مرکز و دیگری یکی از کارکنان آن بوده است.  

پیشتر اعلام شد نخستین مورد ابتلا به ویروس مرگبار کرونا در شهر نیویورک ردیابی شده است. بیمار یک زن سی و چند ساله است که اخیرا از سفر به ایران بازگشته و به گزارش نشریه نیویورک تایمز، اکنون در خانه اش در قرنطینه است.

بینانیه دفتر اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، یکشنبه شب مورد ابتلا را تایید اما از ذکر محل اقامت بیمار خودداری کرد.

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ که مسئول واکنش های دولت به بحران کروناست ضمن اشاره به این که ممکن است شهروندان بیشتری جان خود را به بیماری از دست بدهند، تاکید کرد بیشتر مردم در معرض خطر ابتلا قرار ندارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پژوهشگرانی که تسلسل ژنتیکی ویروس را در این دو بیمار مطالعه کرده اند می گویند احتمالا ویروس کرونا هفته ها بدون ردیابی در ایالت واشنگتن در چرخش بوده است. این نتیجه گیری مقدماتی به معنای آن است که ممکن است صدها نفر بدون عوارض کرونا و تشخیص، حامل این ویروس باشند. 

پژوهشگران در مرکز تحقیقات «فرد هاچینسون» و دانشگاه واشنگتن می گویند شواهدی در دست دارند حاکی از آن که ویروس کرونا شش هفته است بدون ردیابی در این ایالت شیوع داشته است.

«ترِوِر بِدفورد» استادیار دانشگاه واشنگتن که نتیجه این پژوهش مقدماتی را اعلام کرده در یک توئیت در روز شنبه گفته است شباهت های میان نخسیتن مورد ابتلا در روز ۲۰ ام ژانویه و موردی که روز جمعه اعلام شد، نشان می دهد که موارد جدید ابتلا به کرونا احتمالا از نخستین موارد تشخیص آن در ایالات متحده منشعب شده است.

او در این توئیت نوشت:«فکر می کنم هم اکنون نیز با شیوع قابل توجه ویروس کرونا در ایالت واشنگتن رو به رو هستیم که تاکنون به علت محدود بودن معیار آن به سفر مستقیم به چین، ردیابی نشده است.»

دو ناحیه «آلامدا» و «سولانو» در یک بیانیه مشترک گفته اند در ایالت کالیفرنیا در روز یکشنبه، دو پرستار در ناحیه «سانفرانسیسکو بِی» که پیشتر از یک بیمار مبتلا  مراقبت کرده بودند، خود، به کرونا مبتلا شده اند.

این دو پرستار که هردو در بیمارستان «نورث بِی واکا وَلی» در ناحیه «واکاویل» از یک بیمار مبتلا به کرونا مراقبت می کردند، برای درمان به مرکز پزشکی «دیویس» در ساکرامنتو منتقل شده اند.  بیمار مذکور، نخستین مورد ابتلا به ویروس در آمریکا بدون ارتباط با سفرهای خارجی بوده است.

به دنبال انتشار این خبر، ناحیه «آلامدا» اعلام وضعیت اضطراری کرد.

در دیگر نقاط ایالات متحده نیز موارد تازه ای در ایلینویز و روُد آیلند اعلام شده است.

آسوشیتد پرس در تدوین این گزارش شرکت داشته است

© The Independent

بیشتر از جهان