مطالعه جدید: ازدواج بیش از پول خوشبختی می‌آورد

طبق مطالعه نشریه اداره آمار ملی بریتانیا، وضعیت تاهل افراد، پس از سلامتی، مهمترین عامل خوشبختی است.

بر اساس یک مطالعه جدید ازدواج نقش مهمی در رسیدن به احساس خوشبختی و رضایت دارد.

این مطالعه که در نشریه اداره آمار ملی در بریتانیا منتشر شده است، می‌گوید وضعیت تاهل افراد، پس از سلامتی، مهمترین عامل خوشبختی است.

داده‌های این مطالعه که از اکتبر ۲۰۱۷ تا سپتامبر ۲۰۱۸ گردآوری شده، نشان می‌دهد که در فهرست مهم‌ترین عواملی که مردم به عنوان موفقیت‌های زندگی شان از آن‌ها یاد می‌کنند، ازدواج بر ثروت اقتصادی برتری دارد.

در این مطالعه میزان رضایت از زندگی در افراد متاهل ۹.۹ درصد بالاتر از مجردها، و ۸.۸ درصد بالاتر از افراد مطلقه است. با این حال، افراد مجرد نیز گزارش دادند که ۰.۲ درصد از کسانی که طلاق گرفته‌اند شادتر هستند.

این در حالی است که در نظرخواهی‌ای که سال ۲۰۱۲-۲۰۱۱ در خصوص احساس خوشبختی صورت گرفت، وضعیت شغلی بر ازدواج اولویت داشت.

سال پیش، ارقام اداره آمار ملی نشان می‌داد که نرخ طلاق میان زوج‌های ناهمجنس‌خواه در انگلستان و ویلز به پائین‌ترین سطح در ۴۵ سال اخیر رسیده است.

همچنین در چند سال اخیر مطالعاتی منتشر شده بود که نشان می‌داد افراد مجردی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت گسترده دارند، بیش از افراد متاهل و مطلقه از اوقات فراغت و تنهایی خود لذت می‌برند. 

در عین حال طبق پژوهشی که سال ۲۰۰۸ در نشریه پزشکی بریتانیا منتشر شد، افرادی دوستان بیشتری دارند و با ۱۰ نفر یا بیشتر به طور منظم در تماس هستند، به مراتب شادتر از کسانی هستند دوستان کمتری دارند و با افراد زیادی در تماس نیستند.

مطالعه اخیر همچنین نشان می‌دهد که سن افراد بیشترین ارتباط را با شادی و شادمانی دارد، و افراد جوان‌تر گزارش داده‌اند که رضایت بیشتری از زندگی دارند. طبق این یافته‌ها شادمانی مردم در ۴۰ سالگی به پائین‌ترین نقطه می‌رسد و دوباره زمانی که افراد به سن بازنشستگی می‌رسند، بالا می‌رود.

در عین حال افرادی که صاحب خانه هستند میزان رضایتشان از زندگی در مقایسه با کسانی که اجاره‌نشین هستند، بالاتر است.

طبق این مطالعه هرچند ارتباط معناداری میان درآمد افراد و میزان رضایتشان از زندگی وجود ندارد، در آمد بالاتر احتمال دارد روی افراد تاثیر مثبتی داشته باشد و به آن ها احساس شادی بدهد.

اداره آمار ملی تاکید می‌کند که آن‌چه اهمیت دارد این است که افراد درآمدشان را چطور خرج می‌کنند و می‌افزاید: «در میان افرادی که سطح درآمدشان یکسان است، کسانی که قادر هستند سهم بیشتری از پولشان راخرج تجربه‌‌های جدید مانند هتل و رستوران بکنند، احتمالا بسیار راضی‌تر از افرادی هستند که پول بیشتری صرف غذا، بیمه و اشتراک تلفن همراه می‌کنند».

© The Independent

بیشتر از زندگی