کارخانه تولید آیفون برای بازگشت به کار پاداش هزار دلاری می‌دهد

کارگرانی که باوجود شیوع کرونا به کار بازگردند، غذای مجانی دریافت می‌کنند

کارگران در کارخانه تولید گوشی‌های هوشمند در چین-Nicolas ASFOURI / AFP

بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون جهان، به کارگران پیشنهاد سرویس رفت و آمد و غذای مجانی و تسهیلاتی دیگر داده است تا در جریان کمبود نیروی کار حاصل از شیوع ویروس کرونا کووید۱۹، آنها را به کار برگرداند.

به گزارش منابع مطلع در این صنعت که در نشریه دیجی‌تایمز (Digitimes) نقل شده است، شرکت فاکسکان تکنولوژی (Foxconn Technology) که تولید آیفون در چین را بر عهده دارد، همچنین ظاهرا پیشنهاد پاداشی ۱۰۰۰ دلاری داده است تا کارگران را تشویق به بازگشت بر سر کار خود کند. 

حمل و نقل عمومی در چین که کارگران برای عبور و مرور به شدت بدان وابسته هستند، تحت تاثیر شیوع ویروس قرار گرفته است، زیرا این کشور در تلاش برای جلوگیری از گسترش آن بیماری است. تا کنون بیش از ۷۸ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور تایید شده است که شامل ۹۵ درصد آمار افراد مبتلا در سراسر دنیاست.

کارخانه‌های فاکسکان که بعد از تعطیلات سال نو قمری چینی، به خاطر مقررات دولت به طور موقت تعطیل بود، پیش‌تر در ماه جاری میلادی در پیامی خطاب به کارگران اظهار داشته بود: «برای مراقبت از سلامت و امنیت تمام کارمندان و متابعت از تمهیدات دولت برای مقابله با ویروس، از شما می‌خواهیم به شنزن برنگردید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش دیگری از رویترز، ادعا کرده است که مدتی بعد کارخانه‌ها اجازه بازگشایی یافته‌اند، ولی محدودیت‌های اعمال شده بر سفر و عبور و مرور شهروندان و کمبودی نیروی کار، هنوز بر کاهش تولید محصولات آنها تاثیر دارد.

اپل هشدار داده است که کاهش تولیدات کارخانه‌ها در اثر شیوع این ویروس مرگبار ممکن است بعدتر در سال جاری میلادی باعث کمبود آیفون در بازار شود، و اظهار داشت: «عرضه جهانی آیفون به طور موقت محدود خواهد شد.»

این شرکت فناوری غول‌آسا، پیشتر در ماه جاری میلادی در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران خود گفت که به خاطر شیوع ویروس کرونا که همچنین باعث کاهش تقاضا برای خرید آیفون در چین شده است، احتمال بسیار کمی وجود دارد که بتواند به انتظارات پیشین برای میزان درآمد مقرر در این فصل برسد.

در آن نامه آمده است: «کارها در سراسر کشور در حال از سر گرفته شدن است، ولی از آنچه انتظار داشتیم، شاهد روند آهسته‌تر امور در بازگشت به حالت سابق هستیم. اولویت اول ما، اکنون و همیشه، سلامت و امنیت کارمندان، همکاران‌ در عرضه مواد اولیه، مشتریان خود و جوامعی است که در آنها فعالیت می‌کنیم.»

هنوز معلوم نیست که تولید آیفون ۱۲ تحت تاثیر قرار گرفته باشد؛ ضمن آن که این دستگاه محبوب هنوز در اولین مراحل تولید و طراحی است و قرار نیست تا ماه سپتامبر در دسترس عموم قرار گیرد.

© The Independent

بیشتر از زندگی