کارزار ترامپ «۲ میلیون دلار» در شرکت‌های شخصی او خرج کرده است

ترامپ بر خلاف وعده‌اش، هیچ هزینه‌ای برای کارزار انتخاباتی‌اش نکرده

حامیان دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی وی در فینیکس آریزونا، ۱۹ فوریه- JIM WATSON / AFP

کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ حدود ۱.۹ میلیون دلار در بنگاهای تجارت شخصی رئیس جمهوری هزینه کرده است. این مسئله خشم ناظران سیاسی را برانگیخته است، چرا که به گفته آنها، ترامپ در سال ۲۰۱۶ وعدە داده بود که از جیب خودش برای کارزارهای انتخاباتی‌اش هزینه کند.

تاکنون، ترامپ به هیچ عنوان از سرمایه شخصی‌اش برای رقابت‌های انتخاباتی هزینه نکرده است، و در عوض بر چند برنامه جمع‌آوری کمک مالی با همکاری کمیتە ملی جمهوری‌خواه نظارت کرده است، و تنها در سه‌ماهه پایانی سال گذشته ۱۵۴ میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کرده است.

کارل سند استورم، عضو سابق کمیسیون فدرال انتخابات، به «فوربس» گفته است که «این آدمی است که وقتی اولین بار اعلام کرد برای ریاست جمهوری نامزد می‌شود، گفت خودش همه هزینه‌های کارزار انتخاباتی‌اش را خواهد پرداخت. اما، حالا از دیگران پول می‌گیرد و در جیب خودش می‌گذارد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در گزارش جدیدی که بر اساس اسناد ارائه شده از سوی کارزار ترامپ به کمیسیون فدرال انتخابات تهیه شده است، همچنین ابراز نگرانی شده است که احتمالا رئیس جمهوری از سمت ریاست جمهوری و پول‌های گزافی که این (جایگاه به عنوان یک) «برند» سیاسی با خود می‌آورد، نفع شخصی می‌برد.

طبق گزارش فوربس، شرکت «ترامپ تاورز کامرشال» بیشترین پول نقد را از کارزار انتخاباتی دریافت کرده است و ۱.۳ میلیون دلار از کمک‌های مالی به این بنگاه تجاری داده شده است که ترامپ مالک ۱۰۰ درصد آن است.

این شرکت، یک دفتر بازرگانی در برج مشهور ترامپ در شهر نیویورک دارد که به گفته خود ترامپ، تا پیش از آن که او در این اواخر به تفرجگاه مارالاگو در فلوریدا نقل مکان کند، خانه رسمی او بود.

پولی که از سوی کارزار انتخاباتی ترامپ صرف بنگاه‌های تجاری او شده است، جدا از دلارهای مالیات‌دهندگان است که صرف املاک خصوصی رئیس جمهوری می‌شود؛ از جمله کرایه پرداختی برای تفرجگاه واقع در فلوریدا، آسمان‌خراش واقع در نیویورک، و مکان‌های دیگر.

دولت در مورد میزان دقیق این هزینه‌ها شفاف نبوده است، اما، طبق گزارش واشنگتن پست، در یک مورد، سرویس مخفی ایالات متحده برای اجاره یک خانه ییلاقی در باشگاه گلف «بدمینستر» متعلق به رئیس جمهوری در نیوجرسی، که ترامپ در فصل تابستان متناوبا به آنجا می‌رود، هر ماه ۱۷۰۰۰ دلار می‌پردازد.

© The Independent