به‌روزرسانی ویندوز ۱۰؛ نرم‌افزار جدید فایل‌های کاربران را حذف می‌کند

مایکروسافت: «در حال کار بر نسخه ارتقایافته از این به‌روزرسانی هستیم»

به‌روزرسانی جدید ویندوز دارای خطای نرم‌افزاری است-AFP/Drew Angerer 

به‌روزرسانی جدید سیستم عامل ویندوز، ظاهرا فایل‌ها را از کامپیوتر کاربران حذف می‌کند. 

این به‌روز رسانی که قرار بود باعث بهبود امنیت این سیستم شود، در عوض مسائلی جدی برای کاربرانی ایجاد کرده که آن را بر کامپیوترهایشان نصب کرده‌اند. 

به‌روزرسانی جدید ویندوز از دسترس خارج شده و آن‌طور که مایکروسافت اعلام کرده، قرار است با «نسخه ارتقایافته» جایگزین شود. اما از آنجا که ویندوز ۱۰، به شکل اتوماتیک خود را به‌روزرسانی می‌کند، بسیاری از افراد احتمالا آن را روی کامپیوترهایشان دارند. 

در آغاز گزارش‌ها حاکی از این بود که به‌روزرسانی جدید حاوی خطای نرم‌افزاری (Bug) است که ممکن است بر فهرست کامپیوتر فرد اثر بگذارد. کاربران گفته‌اند فهرست آغاز ( Start Menu)  کامپیوترهایشان به تنظیمات اولیه بازگشته و تمام تنظیمات افزوده شده توسط آنان حذف شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما همچنان مشکلات بزرگ‌تری به وجود آمده است که کاربران می‌گویند فایل‌های ذخیره شده روی صفحه دسکتاپ مخفی نشده، بلکه به طور کامل حذف شده‌اند. 

با اینکه به‌روزرسانی جدید از دسترس خارج شده است، اما اگر کامپیوتر کاربران آن را بارگیری کرده باشد و هنوز به‌روزرسانی نشده باشد ممکن است مشکلات کماکان باقی بماند. 

 مشکل جدید با نام KB4532693 شناخته می‌شود و مایکروسافت گفته با یک بارگیری دیگر آن را درست می‌کند. 

یک سخنگوی مایکروسافت گفت:‌ «با شرکایمان در حال کار بر نسخه ارتقایافته از این بروزرسانی هستیم.» و لینکی را برای اطلاع پیدا کردن از جزئيات بیشتر در اختیار کاربران قرار داد. 

 شرکت مایکروسافت از زمان ارائه نسخه جدید ویندوز جزئیاتی ارائه نداده است. 

این مشکلات شامل یک به‌روزرسانی دیگر با نام KB4524244 نیز می‌شود و آن هم زمانی که مشخص شد باعث مشکلات مشابه بر روی کامپیوتر کاربان می‌شود حذف شد. 

© The Independent

بیشتر از جهان