اسکار ۲۰۲۰؛ لباسی قدیمی از کلکسیون مک‌کوئین بر تن کیم کارداشیان

کارداشیان می‌گوید، باید در اتومبیل دراز می‌کشیدم چون ممکن بود درزهای لباسم باز یا پاره شود

کیم کارداشیان و همسرش کانیه وست- Jean-Baptiste Lacroix / AFP

کیم کارداشیان وست، در ضیافت پس از مراسم اسکار که به میزبانی «وَنیتی‌فِر» برگزار شده بود با ظاهر شدن در لباس قدیمی‌ و معروف «صدف» طرح الکساندر مک کوئین، چشم‌ها را خیره کرد. 

این ستاره برنامه‌های واقع‌گرا در اینستاگرامش نوشت: «دقیقا باید در اتوموبیل دراز می‌کشیدم چون نمی‌توانستم بنشینم. ممکن بود درزهای لباسم باز یا پاره شود.»

با وجود کاربردی نبودن لباس، کارداشیان ۳۹ ساله گفت: «ارزشش را داشت!»

این لباس تزئین‌شده با طرح‌های  چشمگیر، یکی از لباس‌های کلکسیون «آیریره» سال ۲۰۰۳ این طراح فقید است. 

به گفته موزه متروپولیتن نیویورک، که زمانی این لباس اورگانزا با رنگ ویژه‌اش را در کلکسیون خود داشت، این پیراهن «یاد آور لبه چند خط و چند لایه پوسته صدف است.»

موزه متروپولیتن در ادامه توصیف این لباس می‌گوید: «پایین دامن آن مثل لب مواج یک حلزون است که آن را بیشتر شبیه به یک صدف دریایی می‌کند.» متروپولیتن در خاتمه می‌گوید این طرح یک «مروارید ناصاف در داخل یک صدف از هم گسیخته است؛ بازمانده یک موج عظیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارداشیان که در حال آموزش در زمینه حقوق است، با شوهرش، کانیه، در این ضیافت شرکت کرده بود. او یک کت چرم سرمه‌ای روی شلوار چرم سیاه با چکمه‌های جیر قهوه ای پوشیده و یک زنجیر برلیان به گردن انداخته بود.

از کارداشیان گذشته، رونی مارا هم در این مهمانی ستارگان سینما و هنرمندان مشهور،  لباسی از کلکسیون مک کوئین پوشیده بود.

لباس او یک پیراهن تور دکلته سیاه بود که مارا آن را با رژ لب قرمز هماهنگ و موهایش را پشت سرش جمع کرده بود. هرچند مراسم اسکار قدری جنبه رسمی‌ دارد، ضیافت ونیتی‌فِر قدری راحت‌تر است. به این معنی که هرچند مهمانان تمام تلاش خود را برای درخشیدن و فریبندگی به کار می‌برند، هیچ مرزی برای رنگ، فرم و اندازه وجود ندارد. 

تعدادی از ستارگان از جمله بینی فلداستاین و تیموتی شالامه با همان لباسی در این ضیافت شرکت کردند که در مراسم اسکار برتن داشتند، اما بسیاری دیگر لباس خود را به سرعت برای مهمانی ونیتی‌فِر عوض کردند.

سینتیا ارویُ، لباس سفید و نقره ای طرح ورساچه‌اش را با پیراهن شبی به رنگ بنفش کمرنگ با سنگ‌دوزی سبز عوض کرد و شارلیز ترون از پیراهن سیاه و شیک دیوردر آمد و در یک لباس یک شانه طلایی با شش چین ظاهر شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی