ویروس کرونا تاکنون جان ۹۰۸ نفر را در چین گرفته است

تلفات کرونا از تعداد قربانیان ویروس سارس پیشی گرفته است

به گفته کمیسیون بهداشت ملی چین، تاکنون ۳۰۶۲ مورد جدید ابتلا به کرونا تشخیص داده شده است- STR / AFP

تعداد تلفات ویروس کشنده کرونا تنها در روز یکشنبه، به گونه‌ای بی‌سابقه به ۹۷ نفر رسید.

از ماه دسامبر که این بیماری ردیابی شده، تا کنون کرونا جان ۹۰۸ نفر را در چین گرفته است.

در دو روز گذشته، تلفات کرونا از تعداد قربانیان ویروس سارس، که جان ۷۷۴ نفر را گرفته بود، پیشی گرفت. سارس نیز یک بیماری دستگاه تنفسی است که در سال ۲۰۰۳ زیر کنترل درآمد. 

روز یکشنبه، کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد که تاکنون ۳۰۶۲ مورد جدید ابتلا به کرونا تشخیص داده شده است. این آمار، مبتلایان به این بیماری را در چین به ۴۰ ۱۷۱ نفر افزایش داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمیسیون بهداشت ملی در این بیانیه می‌افزاید که در حال حاضر ۱۸۷۵۱۸ نفر زیر نظارت پزشکی قرار داشته و ۳۸۲۱ بیمار مداوا و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

در این میان، آزمایش کرونای بیش از ۶۰ نفر در یک کشتی تفریحی در بندری در ژاپن که در قرنطینه قرار دارد، مثبت بوده است که مجموع بیماران مبتلا به کرونا در این کشتی را به ۱۳۰ نفر رسانده است.

در بریتانیا، به دنبال ابتلای یک بازرگان این کشور که در سنگاپور به کرونا آلوده شده، مقامات مسئول گفته‌اند که این ویروس «تهدیدی جدی و قریب الوقوع علیه سلامت عموم» است. تصور می‌شود بیمار ویروس را به دست‌کم هفت نفر دیگر در اروپا سرایت داده باشد.

در ساعات شب یکشنبه، تدروس ادهانون گِبرِیِسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی، هشدار داد که ممکن است جهان «تنها نوک کوه یخ» را دیده باشد.

او در حساب توییترش نوشت: «موارد نگران‌کننده‌ای از شیوع ویروس کرونا ۲۰۱۹، در افرادی دیده شده است که به چین سفر نکرده‌اند.»

او افزود: «ردیابی تعداد اندک این موارد، حاکی از شیوع گسترده‌تر (بیماری) به دیگر کشورهاست؛ به طور خلاصه، ممکن است تنها نوک کوه یخ را می‌بینیم.»

سازمان بهداشت جهانی در روز ۳۰ ژانویه، ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری اعلام کرد.

بیشتر از جهان