کرونا در یک روز جان ۹۷ نفر را گرفت

با پایان تعطیلات، فعالیت‌های کاری در چین از سر گرفته شد

تعداد جان باختگان ۹۱۰ نفر و تعداد مبتلایان به کروناویروس از ۴۰ هزار نفر فراتر رفته است-Son NGUYEN / AFP

در حالی که تیمی از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی راهی چین شده‌اند، این سازمان می‌گوید آنچه در مورد ویروس کرونا مشاهده می‌کنیم، ‌تنها نوک یک کوه یخ است. در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا هستند و ۹۱۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، روز یکشنبه یکی از مرگبارترین روزها از زمان اعلام خبر شیوع کرونا ویروس (۲۳ ژانویه ۲۰۱۹) بود و تنها در یک روز ۹۷ نفر جان خود را از دست دادند.

در همین حال بلومبرگ پیش‌بینی کرده که احتمال دارد تعداد مبتلایان به این ویروس در ووهان، شهر کانون بیماری، تا هفته‌های آینده به ۵۰۰ هزار نفر برسد. در حال حاضر ۱۱ میلیون نفر از جمعیت این شهر و تقریبا ۶۰ میلیون نفر از جمعیت استان هوبی ایزوله شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش سی‌ان‌ان، آمار مرگ و میر کروناویروس هم اکنون از سارس که در سال ۲۰۰۳ فراگیر شده بود، فراتر رفته است. بخش عمده‌ای از آمار مبتلایان و فوت‌شدگان مربوط به داخل چین است اما در خارج از این کشور نیز ده‌ها نفر جان خود را از دست داد‌ه‌اند. از جمله در سنگاپور که آمار جان‌باختگان به ۴۰ نفر رسیده و تایلند که بیش از ۳۲ مورد مرگ گزارش کرده است. در کره جنوبی و ژاپن نیز دست‌کم ۲۶ نفر جان باخته‌اند.

این در حالی است که از امروز تعطیلات طولانی شده سال نو چینی به پایان رسیده و مردم به سر کار بازگشته‌اند. البته بخش قابل توجهی از کارمندان نیز از خانه کار خواهند کرد. گزارش گاردین حاکی از آن است که قیمت مواد غذایی در چین به بالاترین سطح در هشت سال اخیر رسیده‌ و تلاش مردم برای انبار اجناس به بالاتر رفتن قیمت‌ها کمک کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات چین دست‌کم ۵۰ روز در مورد اعلام خبر شیوع این ویروس پنهان‌کاری کردند و همین نکته در گسترش پرشتاب این ویروس موثر بوده است.

بیشتر از