نامه‌ سرگشاده مدل‌ها به مدیرعامل ویکتوریا سیکرت

درخواست اتخاد اقدامی جدی برای تغییر فرهنگ زن‌ستیزی در ویکتوریا سیکرت

این نامه جزئیات شکایات متعدد و مکرر، درباره رفتار نامناسب نسبت به مدل‌ها و کارمندان را برملا می‌سازد - Angela Weiss / AFP

نامه‌ای سرگشاده که به امضای بیش از ۱۰۰ مدل رسیده، از ویکتوریا سیکرت خواسته است تا برای خاتمه دادن به «فرهنگ سوء‌استفاده و آزار» اقدام فوری کند.

این نامه که به دست موسسه مدل آلیانس، یک سازمان غیرانتفاعی برای حمایت و حفاظت از مدل‌ها، نوشته شده است، بعد از انتشار تحقیق نیویورک تایمز با عنوان «فرشتگان در جهنم: فرهنگ زن ستیزی در شرکت ویکتوریا سیکرت» منتشر شد.

این تحقیق افشاگرانه، که پس از مصاحبه با بیش از ۳۰ مدیر، کارمند دائم و قرارداری و مدل‌های فعلی و سابق تکمیل شده است، به جزئیات رفتار نامناسب جنسی و آزار در این شرکت غول‌آسا صحبت کرده و ادعا دارد، این شرکت علیه کسانی که در این باره شکایت می‌کنند، به اقدامات تلافی‌جویانه دست می‌زند.

به همین دلیل اکنون گروه مدنی «تایمز آپ» و بیش از ۱۰۰ مدل از جمله امبر والتا، کریستی تورلینگتون، ادی کمپبل و ایسکرا لارنس، با امضای این نامه خواستار اتخاذ اقدامی جدی شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این نامه سرگشاده، که خطاب به جان میهاس، مدیرعامل ویکتوریا سیکرت نوشته شده، مدل آلیانس اظهار می‌دارد ۵ ماه پیش با شرکت ال برندز، که مالک ویکتوریا سیکرت است، دیدار داشته و از آن‌ها خواسته «اقدامی جدی و محکم برای تغییر فرهنگ زن‌ستیزی و سوءاستفاده در شرکت خود اتخاذ کنند.»

با وجود این، به ادعای نامه سرگشاده، «این شرکت از اتخاذ هر گونه تمهیدی در این باره سر باز زد.»

اکنون این سازمان از ویکتوریا سیکرت خواسته است تا به برنامه «ریسپکت» بپیوندند؛ برنامه‌ای که توسط و برای مدل‌ها طراحی شده تا افراد مسئول را پاسخگو نگاه دارد. همچنین کارمندان، مدیران، فروشندگان، عکاسان و سایر طرف‌های قراردادی شرکت‌های امضاکننده را متعهد می‌کند تا از آیین‌نامه اخلاقی برای حفاظت از امنیت همه در محیط کار پیروی کنند. 

این نامه جزئیات شکایات متعدد و مکرر، درباره رفتار نامناسب نسبت به مدل‌ها و کارمندان را برملا می‌سازد؛ از جمله «تحقیر آن‌ها به خاطر شکل اندامشان، اظهارات رکیک، دست زدن به میان پای خانم‌ها، اقدامات تلافی‌جویانه در صورت کم‌محلی خانم‌ها، استفاده بدون اجازه از عکس مدل‌ها، و فشار به آن‌ها برای عکسبرداری برهنه بدون دستمزد و صرفا برای نفع شخصی عکاس.»

در این این نامه آمده است: «زمان شنیدن شکایات خیلی وقت است که پایان رسیده است. اکنون وقت آن است که ویکتوریا سیکرت دست به کار شده و از افرادی که باعث سودآوری خود می‌شود مراقبت و محافظت نماید. نقض حقوق بشر صرفا با تغییر شکل و ظاهر یک شرکت پایان نمی‌یابد.»

این نامه در انتها از ویکتوریا سیکرت دعوت می‌کند تا طی همکاری با مدل آلیانس، به مشکلات جاری رسیدگی کند.

این نامه اظهار داشت: «ما کنار و حامی زنان شجاعی که جلو آمده و به‌رغم ترس از اقدامات تلافی‌جویانه یا آسیب به حرفه‌شان، داستان‌های خود را به اشتراک گذاشتند، می‌ایستیم.»

در پاسخ به گزارش نیویورک تایمز، سخنگوی ال برندز گفت که این شرکت «قدم‌هایی قابل توجه» در راستای امنیت محیط کار و پیروی از قوانین موجود برداشته است.

این شرکت بدون هر گونه اعتراضی به گزارش این نشریه افزود: «ما از هر موردی که نشان می‌دهد به این هدف نرسیده‌ایم، شرمساریم و کاملا به ادامه بهبود وضعیت و پاسخگویی کامل، متعهد هستیم.»

ایندیپندنت برای اظهار نظر در این باره با ال برندز تماس گرفته است.

بیشتر از جهان