شناسایی ۱۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا

چین واکنش آمریکا را بیش از اندازه توصیف کرد

شهروندان خارجی که در دو هفته گذشته به ووهان سفر کرده‌اند،‌حق ورود به آمریکا را ندارند-AFP

مسئولان بخش بهداشت و درمان در کالیفرنیا از شناسایی سه مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت آمریکا خبر دادند. به این ترتیب شمار بیماران مبتلا به مرض عفونت تنفسی ناشی از ویروس کرونا در آمریکا به ۱۱ نفر رسید. شمار موارد مرگ بر اثر این ویروس در جهان به ۳۶۲ نفر رسیده و عفونت در بیش از ۱۷ هزار نفر در بیش از ۲۰ کشور جهان انتشار یافته است. 

 روز یکشنبه اداره بهداشت کانتی سن بنیتو در کالیفرنیا اعلام کرد مرد ۵۷ ساله‌ای که پس از سفر به ووهان در چین، به آمریکا بازگشته، همسرش را نیز به ویروس آلوده کرده است. این زوج خود را در خانه‌شان قرنطینه کرده‌اند. 

مسئولان بهداشت و درمان کانتی سنتا باربارا در کالیفرنیا نیز از یک مورد ابتلا خبر داده‌اند. او مردی است که به تازگی از ووهان بازگشته، در وضعیت ثابت به سر می‌برد و در خانه‌اش قرنطینه شده است. مسئولان گفتند او در طول زمان مشاهده علائم، غیر از مراجعه به پزشک خانه را ترک نکرده است. 

 مقامات چینی، واکنش کاخ سفید به شیوع ویروس را «بیش از حد» توصیف کردند و گفتند این واکنش ایجاد ترس می‌کند و ناشی از هماهنگی ضعیف با پکن است. یک سخنگوی وزارت خارجه پکن در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت ایالات متحده «هیچ کمک مشخصی» نکرده است. به دنبال انتشار ویروس کرونا در چین، آمریکا پرسنل خود را از چین خارج کرد و مقررات مسافرتی را بر مسافران چینی هنگام ورود به آمریکا وضع کرد. 

هوئا چونینگ به خبرنگاران گفت:‌ «اقدامات آمریکا فقط باعث وحشت‌افکنی می‌شود، و الگوی بدی است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 پیشتر اظهارات ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا نیز موجب انتقال مسئولان چینی شده بود. راس گفته بود اگر شرکت‌ها چین را ترک کنند، شیوع ویروس به آوردن مشاغل به آمریکا «کمک می‌کند.» 

هفته پیش، مقامات آمریکا مقررات مسافرتی سخت و بازرسی دقیق هنگام ورود به آمریکا را برقرار کردند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که سازمان بهداشت جهانی و مرکز جلوگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا وضعیت اضطراری جهانی اعلام کردند. 

مرکز جلوگیری و کنترل بیماری‌ها و دفتر بهداشت و خدمات انسانی وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند که تمام شهروندان خارجی که ظرف دو هفته به چین سفر کرده‌اند اجازه ورود به خاک آمریکا را ندارند و این مقررات از تاریخ دوم فوریه به اجرا گذاشته شد. شهروندان آمریکایی که از استان هوبی چین به ایالات متحده بازمی‌گردند، برای دو هفته قرنطینه می‌شوند. 

مسافران چینی که به آمریکا سفر می‌کنند نیز به هفت فرودگاه منتقل می‌شوند تا مورد بازرسی و معاینه مضاعف قرار گیرند و شاید قرنطینه شوند. 

محدودیت‌های مسافرتی به دنبال لغو پروازهای اغلب خطوط هوایی تجاری اعمال شد. آمریکا بیش از ۲۰۰ شهروند این کشور، دیپلمات‌های آمریکایی و خانواده‌هایشان را با هواپیما از ووهان به یک پایگاه هوایی نظامی در جنوب کالیفرنیا منتقل کرده تا در آنجا معاینه کامل و قرنطینه شوند. 

© The Independent

بیشتر از جهان