بفتا؛ حمایت کیت میدلتون از جنبش پایداری با پوشیدن دوباره یک پیراهن

این مقام سلطنتی اولین بار سال ۲۰۱۲ این لباس را پوشید

کیت میدلتون، اولین بار این لباس را سال ۲۰۱۲ در سفری به جنوب شرق آسیا، برای صرف شام با پادشاه و ملکه مالزی بر تن کرد - Jeff Gilbert/POOL/AFP

دوشس کمبریج در مراسم اهدای جوایز بفتا، آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا، در لباسی ظاهر شد که قبلاً چندین بار پوشیده است. او با این کار حمایت خود از جنبش پایداری را نشان داد.

یکشنبه شب، کیت هنگام ورود به رویال آلبرت هال در کنار شاهزاده ویلیام لباس مجلسی زربفتی بر تن داشت که الکساندر مک‌کوئین برای او طراحی کرده است.

این عضو خانواده سلطنتی لباس خود را با کیف کلاچ طلایی طراحی شده توسط آنیا هیندمارک، یک جفت کفش پاشنه‌بلند جیمی چو و گردنبند و گوشواره وان‌کلیف و آرپلز هماهنگ کرده بود.

طرفداران تیزبین مد، لباس کیت را تشخیص می‌دهند، که او اولین بار آن را در سال 2012 در سفری به جنوب شرق آسیا، برای صرف شام با پادشاه و ملکه مالزی بر تن کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیت با پوشیدن یکی از لباس‌های قبلی‌اش پایبندی خود را به دستورالعمل پوشش پایدار بفتا نشان داد. این دستورالعمل مهمانان را تشویق می‌کند به جای خریدن لباس جدید، یکی از لباس‌های قبلی خود را بپوشند یا لباس کرایه کنند.

یکی از سخنگوهای بفتا گفت: «پایداری برای بفتا بسیار مهم است، و ما در این زمینه بیش از هر زمان دیگری تلاش می‌کنیم. در زمینه‌هایی که نمی‌توان گزینه‌های پایداری انتخاب کرد، بفتا جبران می‌کند، و همینطور ابزارهایی در اختیار مهمانان قرار می‌دهد تا از آلودگی‌های ناشی از سفر خود بکاهند و گزینه‌های پایدار مد را انتخاب کنند.»

پیش از مراسم، نهاد اعطای جوایز در بریتانیا با همکاری کالج مد لندن یک دستورالعمل مد پایدار آماده کرد، که مصرانه از مهمانان می‌خواست لباس کرایه کنند، یا لباس خود را از مراکز فروش مجدد تهیه کنند، یا مارک‌های مد پایدار مانند استلا مک‌کارتی را انتخاب کنند - که به خاطر استفاده از مواد سازگار با محیط زیست مشهورند.

در این دستورالعمل آمده است: «در این فصل اعطای جوایز، بفتا بیش از هر زمان دیگری تلاش می‌کند تا در مراسم‌های اعطای جوایز به موضوع پایداری توجه کند؛ و از مهمانان می‌خواهد که لباس‌های پایدار بپوشند. برای یافتن راه چاره برخی مشکلات مربوط به مد و پایداری، کالج مد لندن و دانشگاه هنر لندن با ارائه اطلاعات بیشتر در مورد شیوه لباس پوشیدن پایدار، به بفتا کمک می‌کنند.»

ماه گذشته، واکین فینیکس، بازیگر نقش اصلی فیلم جوکر، اعلام کرد که در تمام مراسم‌های اعطای جوایز امسال، فقط یک دست کت‌وشلوار خواهد پوشید تا به کاهش زباله کمک کند.

این بازیگر اولین بار با پوشیدن یک دست کت‌وشلوار سفارشی طراحی شده توسط استلا مک‌کارنی در مراسم جوایز گلدن گلوب شرکت کرد و از آن زمان تاکنون، برای تمامی مراسم‌، از جمله مراسم اعطای جوایز صنف بازیگران سینما (ساگ) و جوایز انتخاب منتقدان، همان کت‌وشلوار را بر تن کرده است.

بیشتر از فرهنگ و هنر