بفتا ۲۰۲۰؛ شیک‌پوش‌ها روی فرش قرمز

شارلیز ترون و سیرشا رونان در زمره خوش‌لباس‌ترین‌های مراسم امسال بودند

 شارلیز ترون بازیگر سرشناس آمریکایی در جشنواره بفتا ۲۰۲۰- Tolga AKMEN / AFP

ستارگان هالیوود در رویال آلبرت هال لندن گرد هم می‌آیند تا در مراسم آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا، بفتا، شرکت کنند.

این هفتادوسومین سال برپایی مراسم بفتاست و امسال برای نخستین بار اجرای آن را مجری برنامه‌های تلویزیونی، گراهام نورتون، بر عهده دارد. ادیت بومن و درموت اولیری روی فرش قرمز با میهمانان درباره لباس‌ها و ظاهر‌شان گفت‌و‌گو می‌کنند.

اسامی نامزدهای بفتای امسال – که فهرست آنان را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید – در ماه ژانویه اعلام شد و این فرصت را برای علاقه‌مندان سینما و هوداران دنیای مُد فراهم کرد تا حدس بزنند کدام هنرمند‌ان جذاب‌ترین ستاره‌های فرش قرمز امسال خواهند بود. 

انتظار می‌رود که شاهزاده ویلیام به عنوان مدیر بفتا، همراه کیت میدلتون در این مراسم حضور یابد. همچنین به احتمال زیاد بسیاری از چهره‌های سینمایی همچون مارگو رابی، فلورنس پیو، تام هنکس، لئوناردو دی‌کاپریو در این مراسم دیده خواهند شد.

مراسم فرش قرمز بفتای 2020، همچون هر سال میزبان چهره‌های خوش‌لباس زیادی خواهد بود اما امسال از حاضران خواسته شده که از پوشش خاصی پیروی کنند.

دست‌اندرکاران مراسم با همکاری کالج مُد لباس لندن، یک دفترچه راهنما برای ترویج مُد پایدار تهیه کردند که میهمانان را تشویق ‌می‌کند به جای خرید لباس جدید، از لباسی که پیشتر پوشیده‌اند استفاده کرده یا اینکه لباسی اجاره کنند.

این راهنما همچنین از میهمانان می‌خواهد از سایت‌های اجاره لباس نهایت استفاده را کرده و نشان‌های تجاری مُد پایدار همچون «استلا مک‌کارتی» و «ریفورمیشن» را برگزینند که به استفاده از مواد سازگار با محیط زیست مشهور هستند.  

برای دیدن خوش‌لباس‌ترین میهمانان هفتادوسومین بفتا به گالری تصاویر مراجعه کنید.

بیشتر از زندگی