کابینه جنگ اسرائیل برای بررسی پاسخ به حمله ایران دوباره تشکیل جلسه می‌دهد

هنوز مشخص نیست که آیا اسرائیل به درخواست‌ها برای خویشتن‌داری جواب مثبت می‌دهد یا خیر

یک مقام اسرائیلی گفت، کابینه جنگ اسرائیل روز سه شنبه ۲۸ فروردین برای بررسی پاسخ به حمله ایران در روز شنبه تشکیل جلسه خواهد داد.

این مقام به رویترز گفته است که هنوز زمان تشکیل جلسه تعیین نشده است.

پس از شلیک بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد ایران به اسرائیل در شنبه شب، این سومین باری است که کابینه جنگی اسرائیل تشکیل جلسه می‌دهد.

ژنرال هرزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، صریح‌ترین تائید تاکنون را مبنی بر حمله متقابل اسرائیل مطرح کرده و گفته است: «پرتاب این تعداد موشک بالستیک، موشک کروز و پهپاد به خاک اسرائیل با پاسخ مواجه خواهد شد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران هم شامگاه دوشنبه در تماسی به امیر قطر گفت: «اکنون قاطعانه اعلام می‌کنیم که کوچک‌ترین اقدام علیه منافع ایران قطعاً با واکنش شدید، گسترده و دردناک علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد.»

علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی هم در صداوسیمای ایران گفت که کشورش ۱۲ روز برای پاسخ به یک حمله دیگر اسرائیل صبر نخواهد کرد و در عرض چند ثانیه تلافی خواهد کرد.

درخواست‌های گسترده‌ای برای خویشتن‌داری در جامعه بین‌المللی از اسرائیل شده است تا از تشدید اوضاع پس از آغاز اولین حمله مستقیم تهران علیه اسرائیل جلوگیری شود. ایران اسرائیل را مسئول حمله به کنسولگری خود در دمشق در روز ۱۳ فروردین می‌داند که منجر به کشته شدن مقامات ارشد سپاه شد. اسرائیل انجام این حمله در داخل سوریه را تأیید یا تکذیب نکرده است و به ندرت در مورد چنین مأموریت‌هایی اظهار نظر می‌کند.