طرح قانونگذاران آمریکایی برای تحریم گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی

براساس گزارش واشینگتن‌ فری‌بیکن، بسیاری از موشک‌های جمهوری اسلامی به سمت اسرائیل به کمک گروه‌های شبه‌نظامی در عراق، سوریه و یمن شلیک شده‌اند

تصاویری از گروه‌های نیابتی و کنگره

ائتلافی از ۶۰ قانونگذار آمریکایی در مجلس نمایندگان روز دوشنبه طرحی را ارایه دادند که به موجب آن ۱۱ گروه نیابتی «تروریستی» جمهوری اسلامی ایران که در سراسر خاورمیانه فعالیت می‌کنند، تحریم می‌شوند.

واشینگتن فری بیکن که نسخه‌ای از این طرح را در اختیار دارد می‌گوید سناتور گرگ استاب و گروهی از جمهوری‌خواهان پس از حمله‌های بامداد یکشنبه جمهوری اسلامی به اسرائیل این طرح را آماده کردند و روز دوشنبه آن را ارایه دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس این گزارش، بسیاری از موشک‌های جمهوری اسلامی به سمت اسرائیل به کمک گروه‌های شبه‌نظامی در عراق، سوریه و یمن شلیک شده‌اند. طرح پیشنهادی تعدادی از «خطرناک‌ترین متحدان جمهوری اسلامی» را هدف می‌گیرد و از دولت بایدن می‌خواهد رسما آنها رادر فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

بسیاری از این گروه‌ها در حال حاضر به‌طور رسمی گروه تروریستی شناخته نمی‌شوند.

براساس این طرح، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز ملزم می‌شود علیه گروه‌های شبه‌نظامی جمهوری اسلامی که عامل حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه‌اند تحریم‌هایی را اعمال کند. وزارت خارجه نیز ملزم می‌شود درباره تلاش برای اعمال تحریم‌ها به کنگره گزارش دهد.

بیشتر از جهان