ویروس کرونا؛ توقف خطوط پروازی میان ایران و چین

دولت در جلسه‌ای فوق‌العاده تصمیم گرفت پروازها میان ایران و چین تعلیق شود

به گفته دولت تعلیق پروازها به صورت موقت و تا زمان کنترل بیماری کرونا خواهد بود (عکس آرشیوی از فرودگاه امام خمینی)- ATTA KENARE / AFP

عصر امروز، دولت ایران جلسه‌ای فوق‌العاده برگزار کرد تا درباره تعلیق پروازهای ایران و چین تصمیم‌گیری کند.

این جلسه به درخواست سعید نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و برای تصمیم‌گیری درباره افزایش تمهیدات در رابطه با ویروس کرونا برگزار شد.

نمکی در پایان این جلسه اعلام کرد که دولت تصمیم گرفته تا پروازها میان ایران و چین به حالت تعلیق در بیاورد. او گفت که تعلیق پروازها به صورت موقت و تا زمان کنترل بیماری کرونا خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در جلسه فوق‌العاده دولت ایران، وزرای بهداشت، کشور، راه و نمایندگان وزارت خارجه و گردشگری شرکت داشته‌اند و ریاست جلسه با معاون اول رییس‌جمهور بوده است.

صبح امروز، عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه درباره دانشجویان ایرانی که در شهر ووهان قرنطینه شده‌اند گفته بود: «سفارت کشورمان از اولین ساعات، ارتباط مستمری با دانشجویان ایرانی برقرار کرده است. اولین هدف، خارج کردن دانشجویان و هموطنان عزیز مقیم از این شهر بوده که راه کارهای مختلف زمینی و سپس هوایی پیگیری شده لیکن عملیاتی شدن آن مستلزم موافقت دولت چین بر اساس مقررات بهداشتی و بین المللی برای پیشگیری از انتشار این ویروس در سایر کشورها است که لازم است با رعایت شرایط گفته شده انجام شود.»

انتشار ویروس کرونا از اواخر سال گذشته میلادی و از بازار غذاهای دریایی در شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» در مرکز چین آغاز شد.  اکنون این ویروس علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین، به ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، آلمان، کانادا و فرانسه هم گسترش یافته است.

بسیاری از کشورها پرواز به چین را متوقف کرده‌اند و کشورهایی که مرز زمینی مشترک با چین دارند نیز مرزهای خود را مسدود کرده‌اند. 

این ویروس دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین باعث شده است تا کشورها اقدامات احتیاطی گسترده‌ای برای مقابله با آن انجام دهند.

روز گذشته نیز سازمان بهداشت جهانی با تشکیل جلسه‌ای فوق‌العاده، اعلام وضعیت اضطراری جهانی کرد. اعلام وضعیت اضطراری زمانی انجام می‌شود که یک بیماری خطرناک حالت اپیدمی جهانی پیدا کند و برای مهار آن به نیاز به اقدام مشترک بین‌المللی باشد. 

بیشتر از