پایان‌ناپذیری افسانه کریس؛ تنها آقای گل چهار لیگ مختلف جهان

رونالدو با آقای گل شدن در لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی، رکورد بزرگانی چون سوارز، لواندوفسکی، روماریو، فن‌نیستلروی و دی‌استفانو را می‌شکند

شادی پس از گل کریستیانو رونالدو در بازی مقابل تیم ابها، ۲ آوریل ۲۰۲۴‌ــ وب‌سایت باشگاه النصر 

تیم النصر عربستان سعودی در شبی که کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی این تیم، هت‌تریک کرد و برای هم‌تیمی‌هایش هم دو پاس گل فرستاد، مقابل تیم ابها به پیروزی خیره‌کننده هشت بر هیچ رسید تا در فاصله هشت هفته مانده تا پایان لیگ حرفه‌ای این کشور، جایگاه دومی و حضورش در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا را تضمین کند.

رونالدو که دو ماه قبل ۴۰ ساله شد، با حفظ آمادگی بدنی خود همچنان به طرزی اعجاب‌انگیز در میان ده‌ها ستاره حاضر در لیگ باکیفیت عربستان سعودی، یک مهاجم مهارنشدنی است و ادامه حضور ثابتش در ترکیب تیم ملی پرتغال نیز نشان می‌دهد که باید منتظر گلزنی‌های بیشتر او با پیراهن تیم ملی کشورش در مسابقات یورو ۲۰۲۴ هم باشیم.

به ثمر رساندن دو گل از روی ضربه آزاد در کمتر از ۱۰ دقیقه و سپس هت‌تریک در مسابقه سه‌شنبه شب النصر، برای بازیکنان جوان هم کار دشواری محسوب می‌شود، اما سی‌آر‌سون (CR7) با ۶۵ هت‌تریک در کل دوران حرفه‌ای، ۳۵ هت‌تریک پس از ۳۰ سالگی، تاثیرگذاری در ۶۱ گل این فصل برای باشگاه و تیم ملی، ۲۵۰ پاس گل در دوران حرفه‌ای و ۶۳ گل از روی ضربات آزاد، بارها کاری کرده است که بازیکنی «فرازمینی» محسوب می‌شود و دستاوردهای منحصربه‌فرد او به‌عنوان گلزن‌ترین فوتبالیست تاریخ فوتبال جهان، تکرارشدنی نیستند.

برنده پنج توپ طلای بهترین بازیکن جهان و پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ اروپا، اینک در آستانه ثبت یک رکورد هیجان‌انگیز دیگر در کارنامه فوتبالش است: آقای گل شدن در چهار لیگ مختلف فوتبال در کشورهای مختلف جهان.

رونالدو پس از ثبت هت‌تریک در مسابقه سه‌شنبه شب، اکنون با ۲۹ گل در صدر جدول گلزنان لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی قرار گرفته و فاصله‌اش را با الکساندر میتروویچ، مهاجم ۲۲ گله الهلال، بیشتر کرده است و با توجه به مصدومیت رقیب صرب در بازی مقابل الشباب و غیب چندهفته‌ای او، به نظر می‌رسد می‌توان رونالدو را از هم‌کنون آقای گل این لیگ معرفی کرد.

‏کریستیانو که در بازی قبلی النصر برابر الطائی هم هت‌تریک کرده بود، در این فصل فوتبالی موفق شد آمار درخشان ۳۳ گل در ۳۴ مسابقه را به ثبت برساند تا آمار کل گل‌های دوران ‏فوتبالش به عدد ۸۸۲ برسد و شهرت افسانه‌ای‌ خود را به عنوان بهترین گلزن تاریخ این ورزش ‏بیشتر سر زبان‌ها بیندازد.‏

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسطوره پرتغالی هم‌اکنون تنها بازیکنی است که در سه ‏لیگ از پنج لیگ بزرگ اروپا، شامل لیگ‌های انگلستان، اسپانیا و ایتالیا آقای گل شده است. او از حیث آقای گل شدن در لیگ‌های مختلف جهان رقبایی چون لوییز سوارز و رابرت لواندوفسکی را در پیش دارد که آن‌ها هم در سه لیگ مختلف آقای گل شده‌اند و آقای گل شدن رونالدو در این فصل از لیگ عربستان سعودی می‌تواند او را در این زمینه هم یکه‌تاز کند.

البته در فهرست ستاره‌هایی که در سه کشور مختلف آقای گل شده‌اند، نام‌های بزرگ دیگری هم به چشم می‌خورند که از میان آنان می‌توان به روماریو، رود فن نیستلروی و آلفردو دی‌استفانو اشاره کرد.

در همین حال، رونالدو پرتغالی که در آستانه تبدیل شدن به تنها آقای گل چهار لیگ مختلف جهان در تاریخ فوتبال قرار دارد، عصر دوشنبه با انتشار یک ویدیویی تبلیغاتی، بار دیگر از میزبانی عربستان سعودی از جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۴ حمایت کرد و گفت: «من افتخار می‌کنم که از رویاهای کشوری حمایت می‌کنم که می‌خواهد جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۴ را به عربستان سعودی بیاورد. با هم در کنار یکدیگر رشد می‌کنیم.»

رونالدو تاکنون ۴۴ بار در لالیگا، ۱۰ بار در لیگ پرتغال، پنج بار در لیگ عربستان سعودی، سه بار در لیگ برتر جزیره و سه بار هم در سری‌آ ایتالیا موفق شده است در یک مسابقه هت‌تریک کند.

بیشتر از فوتبال