تحقیر مسی و یارانش مقابل النصر؛ تیم‌های عربستانی فراتر از آسیا بازی می‌کنند

تالیسکا با هت‌تریک در این دیدار باز هم ثابت کرد که النصر در غیاب رونالدو نگرانی خاصی بابت گلزنی ندارد

درگیری مختصر بازیکنان النصر و اینترمیامی در مسابقه دوم جام فصل ریاض، ۱۲ بهمن ۱۴۰۲- AFP

تیم النصر عربستان سعودی شامگاه پنجشنبه، ۱۲ بهمن‌ماه، در دومین مسابقه از جام فصل ریاض، در ورزشگاه تازه‌تاسیس و مدرن «کینگدام آرنا» از تیم اینترمیامی ایالات متحده پذیرایی کرد و درحالی‌که کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی‌اش را به‌دلیل مصدومیت در ترکیب نداشت، با ارائه نمایشی جذاب توانست یاران لیونل مسی را با نتیجه قاطع ۶ بر صفر شکست دهد.

اگرچه لیونل مسی در این دیدار از دقیقه ۸۳ وارد زمین شد، اما ستارگانی همچون لوییز سوارز، جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس که همگی پیش از این در بارسلونا هم‌بازی مسی بوده‌اند، در ترکیب اولیه اینترمیامی حضور داشتند. با این حال، برد ۶ بر صفر مقابل تیم پرستاره دیوید بکهام، بار دیگر ثابت کرد که تیم‌های بالانشین جدول لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی طی یک سال اخیر و پس از خرید ستارگان فوتبال اروپا، به کیفیتی فراتر از فوتبال آسیا رسیده‌اند و اکنون توانایی رقابت با بسیاری از باشگاه‌های فوتبال جهان را خواهند داشت.

در اولین مسابقه جام فصل ریاض نیز الهلال، صدرنشین لیگ حرفه‌ای عربستان، در شرایطی که لیونل مسی از ابتدای مسابقه در ترکیب اینترمیامی حضور داشت و گل دوم تیمش را هم به ثمر رساند، موفق شده بود تا این تیم آمریکایی را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست دهد.

پیش از آغاز رقابت شب گذشته النصر و اینترمیامی، میلیون‌ها هوادار فوتبال در سراسر جهان در انتظار آخرین تقابل احتمالی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، دو اسطوره تاریخ فوتبال جهان که مجموعا ۱۳ توپ طلای سال فیفا را کسب کرده‌اند، بودند، اما مصدومیت عضلانی رونالدو و مشکل همسترینگ مسی باعث شد تا این فرصت استثنایی از دست برود؛ رونالدو از جایگاه ویژه نظاره‌گر عملکرد هم‌تیمی‌هایش بود و مسی نیز نیمکت‌نشین شد. اگرچه در پایان این مسابقه، به نظر می‌رسید که هیچ هوادار و مخاطب تلویزیونی از تماشای این دیدار پرهیجان ناراضی نبود.

در این مسابقه النصر با حضور ستارگانی همچون تالیسکا، بورزوویچ، اوتاویو، تلس، لاپورت و اوسپینا در همان ۱۲ دقیقه ابتدایی، نسخه اینترمیامی را پیچید. شاگردان لوئیس کاسترو در دقایق ۳، ۱۰ و ۱۲ با گل‌های اوتاویو مونتیرو، تالیسکا و آیمریک لاپورت به گل رسیدند تا نتیجه بازی سه بر صفر شود و همین موضوع، جو ورزشگاه را به‌طرز عجیبی به سود زردپوشان شهر ریاض کرد. گل دقیقه ۱۲ لاپورت نیز زیباترین گل این مسابقه بود که از زمین خودی و فاصله‌ای ۶۰ متری، وارد دروازه کالندر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما در دقیقه ۲۴ مسابقه و زمانی‌که النصر برتری خود را بر حریف دیکته کرده بود، کارگردان تلویزیون عربستان سعودی قاب جالبی را از دو فوق‌ستاره دنیای فوتبال به تصویر کشید؛ تصویر رونالدو و مسی در یک قاب و کنار هم، بر روی نمایشگر ورزشگاه و همچنین گیرنده‌های تلویزیونی نقش بست و به‌محض اینکه کریستیانو تصویر خود را در کنار مسی روی نمایشگر بزرگ ورزشگاه دید، پوزخندی تمسخرآمیز را بر لب آورد. در این لحظه مسی نیز متوجه تصویر خود و رونالدو روی نمایشگر ورزشگاه شد و با بالا آوردن سرش، برای ثانیه‌هایی به تصویر خود و رونالدو خیره شد.

نیمه دوم نیز مانند نیمه اول، توپ و میدان به‌طور کامل در اختیار متمول‌های ریاض بود و ابتدا اندرسون تالیسکا در دقیقه ۵۱ دومین گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، سپس محمد مران با ضربه سر در دقیقه ۶۷ گل پنجم را به ثمر رساند و در نهایت، تالیسکای برزیلی در دقیقه ۷۲ هت‌تریک کرد تا النصر با نتیجه رویایی ۶ بر صفر، خاطره‌ای تلخ را برای اینترمیامی و مسی رقم بزند.

النصر عربستان، هفته گذشته تور سفر به چین برای انجام دو مسابقه دوستانه در این کشور را به دلیل غیبت رونالدوی ۳۸ ساله لغو کرد و اکنون لوئیس کاسترو، آرزو می‌کند که هرچه زودتر مصدومیت ناگهانی فوق‌ستاره‌اش رفع شود تا او را در ۱۵ بازی باقی‌مانده در لیگ حرفه‌ای عربستان و رقابت حساس با الهلال برسر کسب عنوان قهرمانی، در اختیار داشته باشد.

الهلال با ۵۳ امتیاز، النصر با ۴۶ امتیاز و الاهلی با ۴۰ امتیاز، در پایان هفته نوزدهم لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی در رده‌های اول تا سوم جدول قرار گرفته‌اند. از میان چهار تیمی که در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی دست به ریخت‌وپاش‌های چشم‌گیر زده‌اند، تنها الاتحاد عربستان با کریم بنزما، عملکردی دور از انتظار را ثبت کرده و به عنوان قهرمانی فصل گذشته، اکنون با ۲۸ امتیاز در رده هفتم جدول جای گرفته است.

همچنین رونالدوی پرتغالی با به ثمر رساندن ۲۰ گل در این فصل، در صدر جدول گلزنان لیگ عربستان سعودی و پس از او، الکساندر میتروویچ از الهلال با ۱۷ گل و ژرژ کوین اندوکو از ضمک با ۱۴ گل قرار گرفته است.

بیشتر از فوتبال