اکسیوس: نتانیاهو دفتر محلی الجزیره را تعطیل می‌کند

کنست روز دوشنبه قانونی را تصویب کرد که به موجب آن وزیر ارتباطات می‌تواند علیه هر شبکه خارجی که تهدیدی برای امنیت ملی به‌شمار برود، اقدام کند

تصویر آرشیوی از استودیو با لوگوی الجزیره-AFP

به گزارش اکسیوس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پس از تصویب قانونی که به مقامات عالی دولت اجازه می‌دهد شبکه‌های خبری خارجی را باتوجه به موضوعات امنیت ملی تعطیل کنند، گفت که قصد دارد فورا وارد عمل شود.

کنست روز دوشنبه قانونی را تصویب کرد که به موجب آن وزیر ارتباطات می‌تواند علیه هر شبکه خارجی که تهدیدی برای امنیت ملی به‌شمار برود، اقدام کند.

این طرح با اجماع آرا و ۷۱ رای موافق در مقابل ۱۰ رای مخالف تصویب شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نتانیاهو در پیامی در اکس نوشت که «الجزیره به امنیت ملی اسرائیل آسیب زده است و در حمله هفتم اکتبر فعال بوده و علیه سربازان اسرائیلی نقش‌آفرینی کرده و اکنون زمان آن است که بوق تبلیغاتی حماس از اسرائیل برچیده شود.»

به گزارش اکسیوس، تعطیلی الجزیره در اسرائیل می‌تواند به روابط اسرائیل و قطر که نقش میانجی در مذاکره با حماس برای آزادی گروگان‌ها را ایفا می‌کند، آسیب بزند. الجزیره در اورشلیم و کرانه باختری دفتر دارد.

اکسیوس پیش‌تر گزارش داده بود که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با گروهی از رهبران جامعه یهودیان آمریکایی به آنها گفته بود که از نخست‌وزیر قطر خواسته است الجزیره لحن خود را درباره جنگ در نوار غزه تعدیل کند.

اسرائیل مدت‌ها است که الجزیره را به فعالیت علیه اسرائیل متهم می‌کند. اما الجزیره این اتهام‌ها را بی‌اساس می‌داند. کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران نیز درباره احتمال تعطیلی الجزیره در اسرائیل ابراز نگرانی کرده است و گروه‌های حقوق بشری این اقدام احتمالی را محکوم کرده‌اند.

بیشتر از جهان