چندین شرکت هواپیمایی پروازهایشان را به چین لغو کردند

کاهش تقاضا برای بلیط و ایمنی مسافران دلیل این تصمیم اعلام شده است

شرکت‌های هواپیمایی کانادا، فین ایر، جت استار آسیا، لاین ایر، کاتی پاسیفیک، و یونایتد، نیز از تعداد پروازهای خود به چین کاسته‌اند - REUTERS/Carlos Garcia Rawlins

در حالی که شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا - تعداد کشته‌شدگان ویروس کرونا به ۱۷۰ نفررسیده است - همچنان ادامه دارد، شرکت‌های هواپیمایی بیشتری پروازهای خود را به چین لغو کرده‌اند.

شرکت هواپیمایی هلندی «کِی ال ام» پروازهای خود را به تعدادی از شهر های چین از جمله شنگدو، هنگ ژو، وژیامن لغو کرده است. قرار است این بزرگترین شرکت هواپیمایی هلند از تعداد پروازهایش به شانگهای نیز بکاهد و تا تاریخ ۲۹ فوریه، آن‌ها را از یازده پرواز در هفته به هفت پرواز تقلیل دهد.  

«کی ال ام» گفته است که کاهش تعداد پروازها به دلیل «کاهش تقاضا برای بلیط» (پرواز به چین) در پیوند با شیوع ویروس شبه آنفولانزا انجام گرفته است.

شرکت هواپیمایی «دلتا» هم از ۶ فوریه تا پایان آوریل، تعداد پروازهای خود را به چین، به نصف تقلیل داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت‌های هواپیمایی لوفت‌هانزا، سوئیس و اتریش، تا تاریخ ۹ فوریه کلیه پروازهای خود را به چین لغو کرده‌اند. لوفت‌هانزا می‌گوید، فروش بلیط پرواز به چین را تا ۲۹ فوریه به حال تعلیق درخواهد آورد.

شرکت هواپیمایی ایبریا نیز که همراه با بریتیش ایر ویز، بخشی از گروه هواپیمایی «آی اِی جی» است، کلیه پروازهای خود را از مادرید به شانگهای که تنها پرواز مستقیم آن به چین بود، متوقف کرده است. 

شرکت هواپیمایی کره نیز از تعداد پروازهای خود میان فرودگاه‌های کره جنوبی و چین کاسته است.

روز گذشته، شرکت هواپیمایی بریتیش ایر ویز اعلام کرد که در پیوند با شیوع ویروس کرونا، کلیه پروازهای خود را به چین (و از چین) تا تاریخ ۲۹ فوریه لغو می‌کند. هواپیماهای این شرکت معمولا روزانه از فرودگاه هیث‌رو به شانگهای و پکن پرواز می‌کردند.

بریتیش ایر ویز اعلام کرد:«ما با مسافران پروازهای لغو شده تماس گرفته‌ایم تا گزینه‌هایی را که برای سفرشان وجود دارد، از جمله انتقالشان به شرکت‌های هوایی دیگر، پس دادن وجه بلیط لغو شده یا رزرو پروازدیگری در آینده،  به اطلاعشان برسانیم.»

«مسافران همچنین می‌توانند تازه‌ترین اطلاعات را از تارنمای بریتیش ایر ویز کسب کنند.»

«ایمنی (مسافر) در مرکز همه اقدامات ماست و ما روند اوضاع را زیر نظر داریم.»

شرکت‌های هواپیمایی کانادا، فین ایر، جت استار آسیا، لاین ایر، کاتی پاسیفیک، و یونایتد، نیز از تعداد پروازهای خود به چین کاسته‌اند.

در این میان اما پروازها به هنگ کنگ که تحت بخش ویژه‌ای از مدیریت (دولت مرکزی) چین است، همچنان بدون وقفه ادامه دارد.

بسیاری از خطوط هواپیمایی که همچنان به چین پرواز می‌کنند، به مسافران گفته‌اند که می‌توانند بدون پرداخت وجه اضافی، پروازهاشان را تغییر دهند.

در این میان، شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک اعلام کرده است که پروازهایش به شانگهای مطابق معمول ادامه خواهد داشت.

شرکت هواپیمایی ژاپنی «آ اِن آ» گفته است که با شیوع ویروس کرونا،  فروش بلیطهای پروازش به چین نسبت به سال گذشته به نصف تقلیل یافته است.

در اوایل هفته جاری، وزارت خارجه بریتانیا به شهروندان این کشور توصیه کرد که جز در موارد ضروری، از سفر به چین خودداری کنند.

پروازهایی که با هدف تخلیه شهروندان بریتانیایی از شهر ووهان، مرکز شیوع ویروس کرونا، درنظر گرفته شده بود، به تعویق افتاده است. قرار بود در نخستین ساعات روز پنجشنبه، حدود ۲۰۰ تن از اتباع بریتانیا (که در چین به‌سر می‌برند) به یک پایگاه ارتش منتقل شوند و به مدت دو هفته در قرنطینه قرار گیرند.

© The Independent

بیشتر از جهان