ویروس کرونا؛ جلسه سازمان بهداشت جهانی برای اعلام وضعیت اضطراری

تا بامداد پنجشنبه مرگ ۱۷۰ نفر و ابتلای حدود هشت هزار نفر تایید شد

برخی از افراد تلاش می‌کنند با استفاده از عینک شنا و ماسک از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کنند-Anthony WALLACE / AFP

شیوع پرشتاب ویروس کرونا که تا کنون به مرگ ۱۷۰ نفر منجر شده، موجب شد که سازمان جهانی بهداشت برای تصمیم‌گیری در مورد اعلام وضعیت اضطراری جهانی تشکیل جلسه دهد.

به گزارش رویترز، تعداد مبتلایان به این ویروس در چین به ۷ هزار و ۷۱۱ نفر رسیده و تا کنون ۱۵ کشور  از آمریکا تا اروپا و استرالیا و امارات متحده عربی موارد به ثبت رسیده این ویروس را اعلام کرده‌اند. تایوان، کره جنوبی، تایلند، مالزی و سنگاپور نیز به تازگی مواردی از ابتلا به این ویروس را گزارش کرده‌اند.

کانون این بیماری شهر ووهان چین اعلام شده و اغلب کشورهای جهان در تلاش هستند شهروندان خود را از این شهر خارج کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دوره نهفتگی ویروس کرونا می‌تواند تا دو هفته به طور بیانجامد و همین نکته روند سرایت آن را از انسان به انسان آسان‌تر کرده است. علایم بیماری شبیه سرماخوردگی است و التهاب ریه ناشی از آن می‌تواند کشنده باشد.

در حال حاضر برخی شرکت‌های هواپیمایی از جمله بریتیش ایرویز پروازهای خود را به چین تعلیق کرده‌اند.

از سوی دیگر استرالیا نیز احتمالا قصد دارد جزیره‌ای دور افتاده (جزیره کریسمس) را به قرنطینه افرادی اختصاص دهد که از شهرهای آلوده به بیماری چین به استرالیا می‌آیند. استرالیا همچنین نمونه آزمایشگاهی این ویروس را کشت کرده که گامی در جهت کمک به یافتن راه درمان آن است. 

هنوز هیچ مورد تایید شده‌ای از ابتلا به ویروس کرونا در ایران گزارش نشده است. اما موارد ابتلا به این ویروس در کشورهای نزدیک ایران از جمله امارات متحده عربی گزارش شده است.

بیشتر از