حمله با آتش به خانه مدیر باشگاه منچستر یونایتد

وودوارد و خانواده‌اش در زمان حادثه درون خانه نبودند

وودوارد معاون اجرایی تیم منچستر یونایتد انگلیس-Oli SCARFF / AFP

گروهی از هواداران منچستر یونایتد در سه‌شنبه شب به خانه قائم‌مقام اجرایی آن باشگاه حمله کردند.

در پی اوج‌گیری شرارت‌ها و ناآرامی‌هایی که جایگاه‌های تماشاگران در بازی‌های اخیر یونایتد به تازگی شاهد آن بوده است، هواداران خشمگین از مدیریت وودوارد، به منزل وی در چشایر حمله کردند.

در زمان وقوع آن حادثه، نه وودوارد در منزلش بود نه همسر و دختران جوانش. پلیس منچستر بزرگ، در حال انجام تحقیقات درباره این ماجرا است.

باشگاه یونایتد هم با انتشار بیانیه تندی حمله‌کنندگان را محکوم کرد و قول داد که تمام مقصران آن حمله مجرمانه را برای تمام عمر، از حضور در ورزشگاه محروم کند.

در آن بیانیه آمده است: «باشگاه فوتبال منچستر یونایتد امشب از حادثه بیرون منزل یکی از کارمندان خود با خبر شد.»

«می‌دانیم که دنیای فوتبال با ما همبستگی خواهد داشت و برای شناسایی مرتکبان این حمله توجیه‌ناپذیر، با پلیس منچستر بزرگ همکاری می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«باشگاه تمام کسانی را  که در این حمله مجرمانه مقصر باشند یا مرتکب ورود به ملک غیر شده باشند، برای تمام عمر (از حضور در ورزشگاه) محروم خواهد کرد و تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.»

«اظهار عقیده یک چیز است، و آسیب‌رسانی مجرمانه و زندگی دیگران را عامدانه به خطر انداختن، یک چیز دیگر. چنین کاری هیچ توجیهی نمی‌تواند داشته باشد.»

عکس‌های این حادثه نخستین بار در سه‌شنبه شب در رسانه‌های اجتماعی انتشار یافت و پرتاب آتش از بالای دروازه ورودی به درون حیاط خانه وودوارد در آن‌ها نمایان است.

در زیرنویس عکس‌ها، شعارهایی ضد وودوارد در بازی‌های اخیر یونایتد هم آمده است.

مشخص شده است که دیوارنگاره‌های نقاشی شده روی در و دیوارهای این ملک نیز کار مرتکبان این حادثه است.

این نخستین بار نیست که هواداران یونایتد به منزل وابستگان باشگاه حمله می‌کنند.

Paul ELLIS / AFP

در سال ۲۰۱۰ هم که وین رونی بر سر قرارداد با سر آلکس فرگوسن، سرمربی پیشین یونایتد، اختلاف پیدا کرده بود، در بیرون محل سکونت رونی در چشایر به او حمله شده بود.

پنج سال قبل از آن هم با ریو فردیناند که داشت راجع به قرارداد جدیدش با باشگاه مذاکره می‌کرد، همین رفتار را کردند و فردیناند در زندگی‌نامه‌اش نوشته است که ترسیده بود مبادا بلایی به سرش بیاورند.

© The Independent

بیشتر از ورزش