تکمیل سبک نوروزی با کمربندهای مد روز

کمربندهای چرمی اندازه متوسط با سگک فلزی دیور همچنان پرطرفدارند

تصویر ترکیبی از کیت میدلتون، ملانیا ترامپ و جی‌جی حدید/ AFP

کمربند ابزاری قدرتمند در بیان سبک‌ مد است. اگر علاقه‌مند به سبک سرتاپا چرم نباشیم، یک کمربند می‌تواند به‌سادگی به سبک گاوچرانی اشاره ‌کند، یا استفاده هوشمندانه از کمربند طرح پلنگی در سبک کلاسیک می‌تواند سبک «همسر خلاف‌کار» را تداعی کند.

کمربند یکی از اجزای پوشش است که اگرچه در آغاز برای نگه‌داشتن لباس روی بدن ساخته‌ شد، این روزها بیشتر به‌عنوان قطعه زینتی و تزئینی برای نشان دادن سلیقه و سبک پوشیدن لباس به کار می‌رود.

نسخه‌های اولیه کمربندها کمتر بیشتر کاربرد عملی داشتند تا زیبایی‌شناختی. منشا کمربندها را می‌توان به دوران ماقبل تاریخ برگرداند. در آن دوران، جیب‌ بخشی از لباس‌ نبود، اما مردم همچنان نیاز داشتند خرده‌ریزهایشان را با خود حمل کنند. ما از دوران ماقبل تاریخ فاصله گرفته‌ایم اما همچنان کمربند را در لباس‌های روزمره‌مان حفظ کرده‌ایم.

نام دیور در تاریخ کمربند زنانه در دوران مدرن جایگاه ویژه‌ای دارد. کمربندهای چرمی اندازه متوسط با سگک فلزی دیور همچنان پرطرفدارند. نمونه‌های خلاقانه‌تری از کمربندهای پهن دهه گذشته و نمونه‌هایی با قطعات تزئینی فلزی هم جای خودشان را در کمربندهای مدرن دیور بازکرده‌اند.

گوچی پا را فراتر گذاشته و کمربندهای نازک چرمی مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۴ را روی شکم برهنه مدل‌هایش بسته است.

در مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۴ هرمس، در کنار کمربندهای نازک و پهن چرمی، سبک کمربند پارچه‌ای همرنگ لباس را دیدیم که نمونه خوبی برای استفاده از کمربند و دستمال‌گردن مشابه را ارائه می‌دهد.

شانل مدل‌هایش را با کمربندهای چرم بسته‌شده روی ژاکت‌های کاموایی روی سکوی هفته مد پاریس فرستاد و در کنار آن نمونه‌های نازک سگک‌دار را هم حفظ کرد.

 در کنار مجموعه‌های جدید و مدل‌های روز، اگر نمونه قدیمی‌تر اما خاص از کمربند را می‌پسندید مدل چرمی پهن ورساچه انتخابی خوب است. دوناتلا ورساچه این عنصر تزئینی که کمتر روی فرش قرمز دیده می‌شود و اغلب مشخصه مجموعه‌های آماده پوشیدن است را به زیبایی با لباس شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن ترکیب کرد.

بیشتر از مُد و زیبایی