گزارش تیم سازمان ملل درباره «تجاوز جنسی» در جریان حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل

کارشناسان سازمان ملل می‌گویند شواهدی مبنی بر خشونت جنسی علیه گروگان‌ها در نوار غزه وجود دارد و این خشونت جنسی ادامه‌دار است

تصویری از وسایل به جا مانده از شرکت کنندگان در فستیوال موسیقی نوا و سربازی که در حال راه رفتن است-AFP

سی‌ان‌ان به نقل از پرامیلا پتن، نماینده ویژه سازمان ملل در زمینه خشونت جنسی در درگیری‌ها نوشت که تیم سازمان ملل اطلاعات «شفاف و قانع‌کننده‌ای» درباره «تجاوز جنسی» به گروگان‌ها در نوار غزه به‌دست آورده‌ است.

این خبرگزاری آمریکایی به نقل از پتن نوشت: «این تیم درباره خشونت جنسی شامل تجاوز و تجاوز گروهی در جریان حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل اطلاعات منطقی به دست آورده است.» او روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که دلایلی وجود دارد که اعتقاد داشته باشیم این خشونت جنسی ادامه دارد.

اسرائیل پیش‌تر اتهام تجاوز جنسی نیروهای حماس در جریان حمله هفتم اکتبر را مطرح کرده بود اما حماس آن را رد کرده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، تیم سازمان ملل به رهبری پتن در فاصله ۲۹ ژانویه تا ۱۴ فوریه با هدف جمع‌آوری اطلاعات درباره خشونت جنسی در جریان حمله هفتم اکتبر حماس و پس از آن به اسرائیل سفر کردند.

آنها در پایان این سفر گزارشی ۲۴ صفحه‌ای تنظیم کردند. در این گزارش به انواع خشونت جنسی، نظیر قطع اندام جنسی زنان، شکنجه جنسی یا رفتار ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرکننده اشاره شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر برخی خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی که در نمایش فیلم تلفیق شده از تصاویر این حمله حضور داشتند، روایت‌هایی درباره تجاوز جنسی نیروهای حماس مطرح کرده بودند.

گزارش سی‌ان‌ان حاکی از آن است که تیم سازمان ملل به رام‌الله در کرانه باختری هم سفر کردند تا اتهام‌های مربوط به خشونت جنسی علیه بازداشتی‌های فلسطینی را بررسی کنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، تیم سازمان ملل در جریان حضور در اسرائیل با ۳۳ نهاد نشست داشتند و با ۳۴ نفر شامل بازماندگان و شاهدان حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل و گروگان‌های آزاد شده مصاحبه کردند. آنها ۵۰ ساعت ویدیو از این حمله‌ها را نیز تماشا کردند.

این تیم می‌گوید که در جریان این ماموریت در مناطق مختلفی در اسرائیل شواهدی مربوط به برهنه شدن کامل یا بدن‌های نیمه برهنه که اغلب مربوط به زنان بوده‌اند را مشاهده کرده‌اند که دستان آنها بسته شده بود و بارها به آنها شلیک شده بود.

پتن می‌گوید که اغلب موارد شامل تجاوز جنسی در سه محل در منطقه‌ای که فستیوال موسیقی نوا در آن برگزار می‌شد، اتفاق افتاده است.

این تیم در بازرسی از رام‌الله شواهدی درباره اتهام خشونت جنسی علیه فلسطینیان ارایه ندادند اما سی‌ان‌ان می‌گوید که به تیم سازمان ملل گفته شده که این موارد اتفاق افتاده است.

بیشتر از جهان