ویروس کرونا؛ قرنطینه افرادی که ازشهر ووهان به بریتانیا می‌روند

وزارت بهداشت بریتانیا اعلام کرد مسافران در یک پایگاه نظامی مستقر خواهند شد

اگر کسی حاضر به امضای رضایتنامه اقامت در قرنطینه نباشد، مسئولان می‌توانند از او بخواهند که در ووهان بماند. -  Yonhap via REUTERS

وزارت بهداشت بریتانیا می‌گوید: «تمامی اشخاصی که از ووهان برمی‌گردند، به مدت 14 روز قرنطینه می‌شوند و مراقبت‌های درمانی لازم برای آن‌ها فراهم می‌شود.»

صدها بریتانیایی که از شهر ووهان چین، مرکز شیوع کروناویروس، بیرون آمده‌اند، پس از بازگشت به بریتانیا به مدت دو هفته قرنطینه خواهند شد.

وزارت بهداشت و مراقبت اجتماعی می‌گوید، مسافران پس از رسیدن به کشور خود در یک پایگاه نظامی مستقر خواهند شد.

قرار است روز پنجشنبه یک پرواز ووهان را به مقصد بریتانیا ترک کند. ممکن است از مسافران خواسته شود قبل از آنکه سوار هواپیما شوند با امضای رضایتنامه‌ای قرنطینه شدن خود را بپذیرند.

اگر کسی حاضر به امضای رضایتنامه نباشد، مسئولان می‌توانند از او بخواهند که در ووهان بماند.

مت هانکوک، وزیر بهداشت، ضمن تأیید این طرح در توییتی نوشت: «ما سخت تلاش می‌کنیم تا اتباع بریتانیا را از ووهان بازگردانیم. امنیت عمومی اولویت اصلی ماست. هرکسی که از ووهان برگردد، به مدت 14 روز قرنطینه شده و مراقبت‌های درمانی لازم برای او فراهم می‌شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تخمین زده می‌شود که حدود 200 تبعه بریتانیا در این شهر چین باشند. پیش‌تر، بریتیش ایرویز پرواز مستقیم به چین و برعکس را متوقف کرده است.

مقامات چین با هدف تلاش برای مهار این ویروس، 50 میلیون نفر را قرنطینه کرده‌اند. در حالی که تلفات ناشی از شیوع کروناویروس به 132 نفر رسیده است، ژاپن و ایالات متحده آمریکا پیش از این با هواپیما صدها نفر از شهروندان خود را از این شهر خارج کرده‌اند.

موارد تأیید شده ابتلا به این ویروس نیز به حدود 6000 نفر افزایش یافته است، که بیشتر از موارد تأییدشده ابتلا به سارس در مدت شیوع این بیماری در سال‌های 2002 و 2003 است، که به مرگ بیش از 750 نفر در 17 کشور انجامید.

در بریتانیا، آزمایش این ویروس در کل بر روی 97 نفر انجام شده، اما هیچ موردی از ابتلا گزارش نشده و خطر عمومی آن کم برآورد شده است.

از مسافرانی که از ووهان به بریتانیا بازگشته‌اند، خواسته شده که خودشان را قرنطینه کنند و با شماره تلفن 111 سرویس بهداشت ملی تماس بگیرند.

© The Independent

بیشتر از جهان