ادامه بحران مهاجران غیرقانونی در آستانه انتخابات؛ بایدن و ترامپ هر دو هم‌زمان به تگزاس می‌روند

بایدن عازم برانزویل است؛ ترامپ قصد دارد در ایگل‌پس سخنرانی کند

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، قرار است روز پنجشنبه ۲۹ فوریه از مرز جنوبی این کشور بازدید کند‌ــ همان روزی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، نیز برنامه دارد به آن‌جا برود.

به گزارش فاکس نیوز، به نقل از یکی از مقام‌های کاخ سفید، بایدن به برانزویل در تگزاس می‌رود و با ماموران گشت مرزی، مسئولان اجرای قانون و مقام‌های محلی دیدار می‌کند. همان روز، قرار است ترامپ نیز در ایگل‌پس در تگزاس سخنرانی کند.

برانزویل و ایگل‌پس حدود ۵۲۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مقام کاخ سفید به فاکس نیوز گفت انتظار می‌رود که بایدن در این سفر در مورد اهمیت تصویب توافق‌نامه امنیت مرزی سنا صحبت کند و در ادامه افزود رئیس‌جمهوری بار دیگر از جمهوری‌خواهان کنگره درخواست خواهد کرد «از سیاسی‌کاری دست بردارند و بودجه موردنیاز برای افزایش ماموران گشت مرزی، ماموران پناهگاه‌ها، فناوری کشف فنتانیل و سایر موارد را تامین کنند».

به نوشته فاکس ‌نیوز، از آغاز دوره ریاست‌جمهوری بایدن تاکنون، حدود ۷.۳ میلیون مهاجر غیرقانونی به منطقه مرزی آمده‌اند. داده‌های اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا نشان می‌دهد از زمان ورود بایدن به کاخ سفید در سال ۲۰۲۱، در مجموع ۷ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۴۸۶ مهاجر غیرقانونی خود را به مرز رسانده‌اند.

این رقم از جمعیت ۳۶ ایالت آمریکا بیشتر است. به گزارش اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا، از اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۹۶۱ هزار و ۵۳۷ نفر از مرز عبور کرده‌اند. در صورتی که سرعت روند فعلی مهاجرت غیرقانونی کاهش پیدا نکند، در سال ۲۰۲۴ رکورد سال گذشته شکسته خواهد شد، که ۲ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۶۶۹ نفر از مرز جنوب غربی آمریکا عبور کرده بودند‌ــ رقمی که از جمعیت ایالت مرزی نیومکزیکو بیشتر است.

ایگل‌پس محور اصطکاک و درگیری حقوقی میان گرگ ابوت، فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس، و دولت بایدن بوده است.

وزارت دادگستری ماه گذشته از دادگاه عالی درخواست کرد حکمی صادر کند که تگزاس اجازه بدهد ماموران گشت مرزی به پارک شلبی در ایگل‌پس بازگردند. نیروهای گارد ملی تگزاس مانع ورود ماموران فدرال به این پارک شده بودند و برای جلوگیری از عبور مهاجران غیرقانونی از مرز، در این محل سیم خاردار کشیده‌اند.

در بن‌بست کنونی، «وزارت امنیت میهن» به دادستان تگزاس، کن پکستون، نامه نوشته و درخواست کرده است ماموران فدرال به پارک شلبی، به‌ویژه در صورت بروز وضعیت اضطراری، دسترسی کامل داشته باشند.

منابع آگاه اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا در ماه جاری به فاکس نیوز گفتند که بیشتر عبورهای غیرقانونی در حال حاضر از مرز آریزونا و کالیفرنیا صورت می‌گیرد زیرا در این مناطق موانع کمتری وجود دارد.

بیشتر از جهان