پسر رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نامه‌ای حاوی پودر سفید دریافت کرد

دونالد ترامپ جونیور تنها فردی نیست که برایش نامه‌ای حاوی پودر سفید ارسال شده است

دونالد ترامپ جونیور درحال سخنرانی در محل برگزاری نظرسنجی در آیووا، ۱۵ ژانویه ۲۰۲۴ــ  Anna Moneymaker/Getty Images/AFP

مظنونی ناشناس روز دوشنبه نامه‌ای حاوی ماده پودری سفید برای دونالد ترامپ جونیور ارسال کرد که باعث شد چندین خودرو آتش‌نشانی و مردانی با لباس‌های هزمت [مخفف hazardous materials/ محافظ در برابر مواد خطرناک] به محل سکونت او در فلوریدا بیایند.  

به گزارش [نشریه] دیلی بیست (Daily Beast) سه فرد آگاه از این حادثه گفتند ترامپ، پسر ارشد رئیس‌جمهوری سابق [آمریکا]، نامه‌ای را باز کرد که باعث شد پودری سفید از پاکت بیرون بپاشد.

اداره پلیس [شهر] ژوپیتر در فلوریدا به درخواست این نشریه برای توضیح پاسخ نداد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ تنها سیاستمداری نیست که برایش پودر سفید ارسال شده است. این ماده تاثیری مخرب به‌ویژه روی اعصاب می‌گذارد چون شبیه [باکتری عامل] سیاه‌زخم عمل می‌کند؛ سلاحی [شیمیایی] که در صورت استنشاق می‌تواند فرد را به‌سرعت از پا درآورد.

نامه‌های حاوی پودر سفید سال‌ها است که به منظور ایجاد مزاحمت برای ترساندن کارمندان دولتی از استفاده می‌شود.   

در سال ۲۰۱۱ مردی اهل کلرادو اعتراف کرد که برای باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق، اعضای کنگره و کنسولگری‌های آرژانتین نامه‌هایی حاوی پودر سفید ارسال کرده، که بعدا ثابت شد ماده‌ای قندی بوده است.

سال گذشته پاکت‌هایی حاوی ماده‌ای مشابه به همراه یادداشت‌هایی تهدیدآمیز برای بیش از ۱۲۰ قانون‌گذار جمهوری‌خواه ایالتی از کانزاس، تنسی و مونتانا ارسال شد. اداره تحقیقات فدرال بررسی این حادثه را آغاز کرده است.  

© The Independent

بیشتر از جهان