پادشاه سابق بلژیک، بعد از آزمایش دی‌ان‌ای اقرار کرد پدر دلفین بوئل هنرمند است

شایعات درباره این خیانت از زندگی‌نامه سال ۱۹۹۹ ملکه پائولا، همسر آلبرت نشات گرفت

خانم بوئل، اکنون می‌تواند سهمی از املاک و دارایی‌های او داشته باشد - ERIC LALMAND / Belga / AFP

بعد از آنکه آزمایش دی‌ان‌ای به دعوای حقوقی ۷ ساله پایان داد، پادشاه سابق بلژیک اقرار کرد پدر فرزندی حاصل از یک رابطه‌ خارج از ازدواج بوده است.

آلبرت دوم، که در سال ۲۰۱۳ به خاطر مشکلاتی در رابطه با سلامتش از سلطنت کناره گرفت، با صدور بیانیه‌ای از طریق وکلای خود پذیرفت دلفین بوئل هنرمند، دختر اوست.

در این بیانیه آمده است: «نتایج علمی حاکی از آن است که ایشان پدر خانم دلفین بوئل است. از نظر قانونی، او در همین جا به پیگیری این پرونده خاتمه داده و دلفین بوئل را به عنوان فرزند چهارم خود می‌پذیرد.»

وکلای او به‌رغم باور خود که معتقدند این پرونده «پرسش برانگیز» است، افزودند پادشاه سابق ۸۵ ساله می‌خواهد «با عزت و احترام به این روند دردناک پایان دهد.»

آن‌ها  گفتند: «پادشاه آلبرت مایل است به این موضوع اشاره کند که از زمان تولد خانم دلفین بوئل، به هیچ وجه در هیچ یک از تصمیمات مرتبط با خانواده، تحصیل و روند اجتماعی زندگی او دخیل نبوده است.»

خانم بوئل، دختر بارونس سیبیل دسلیس لانگچمپس، اکنون می‌تواند با اضافه شدن به وصیت‌نامه او، سهمی از املاک و دارایی‌های او داشته باشد.

شایعات درباره این خیانت از زندگی‌نامه سال ۱۹۹۹ ملکه پائولا، همسر آلبرت نشات گرفت که به رابطه‌ای خارج از ازدواج و تولد یک فرزند دختر در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی اشاره داشت.

آلبرت در پیام کریسمس آن سال خود به ملت، به «بحران» در ازدواجش اشاره کرد ولی هیچ وقت علنا به بچه‌دار شدن اعتراف نکرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم بوئل ۵۱ ساله، در سال ۲۰۱۳ یک شکایت حقوقی علیه او به راه انداخت و توضیح داد از این که از جانب خاندان سلطنتی نادیده گرفته می‌شود، عصبانی است.

آلبرت دوم از دادن دی‌ان‌ای خود خودداری کرد تا آنکه دادگاه تجدیدنظر بروکسل حکم داد تا زمانی که آزمایش دی‌ان‌ای را انجام ندهد، باید هر روز ۵ هزار یورو جریمه پرداخت کند.

بعد از بیانیه پادشاه سابق، مارک اویتنداییل، وکیل خانم بوئل، گفت او بیشتر به دنبال اثبات این ماجرا و پذیرش از جانب او بود تا اینکه دنبال پول وی باشد و اشاره کرد ثروت خانم بوئل «بی‌نهایت از ثروت آلبرت دوم بیشتر است.»

آقای اویتنداییل به شبکه آرتی‌بی‌اف گفت: «واکنش خانم بوئل به این بیانیه هم واکنشی احساس بود و هم خیالش راحت شد؛ ولی رنج شدیدی هم برای او به همراه داشت چرا که او همواره از حضور پدر در زندگی‌اش محروم بوده است.»

او گفت: «دست دلفین بوئل همواره در طول این سال‌ها دراز بوده است تا برای رسیدن به همین نتیجه با خاندان سلطنتی وارد ارتباط و گفت‌وگو شود؛ ولی در نهایت بیانیه منتشر شده بسیار سرد و بی‌روح است و هیچ عاطفه‌ای بروز نمی‌دهد.»

گزارش بیشتر از آسوشیتد پرس

© The Independent

بیشتر از جهان