مسابقه کیک‌خوری در استرالیا قربانی گرفت

زن ۶۰ ساله پس از خوردن کیک دچار خفگی و تشنج شد

نارگیل‌های خشک روی کیک عامل خفگی این زن اعلام شده است-Andrew H. Walker/AFP

زنی بعد از شرکت در مسابقه کیک‌خوری، به مناسبت روز بزرگداشت استرالیا در کوئینزلند، درگذشت.

این خانم که ۶۰ سال سن داشت، از قرار معلوم هنگام خوردن کیک در این مسابقه - که در هتلی در جنوب شرقی این ایالت برگزار شد، دچار خفگی شده و به تشنج افتاد.

به گزارش شبکه فرست نیوز کوئینزلند ۱۰، کارمندان هتل به سرعت واکنش نشان دادند؛ به او تنفس مصنوعی داده و به آمبولانس زنگ زدند.

امدادگران با حضور در صحنه موفق به احیای نشدند و او را به بیمارستان هِروی بِی بردند، جایی که نهایتا درگذشت این زن اعلام شد.

تصاویر این مسابقه - که با تلفن‌های همراه در هتل خانه ساحلی در هروی بی گرفته شده، توسط شبکه خبری ۹ استرالیا پخش شد و شرکت‌کنندگان را در حال خوردن کیک لَمینگتون نشان داد که نوعی کیک اسفنجی پوشیده در شکلات و نارگیل خشک‌ شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لیوان آبی هم کنار هر شرکت‌کننده وجود دارد که به آن‌ها در خوردن کیک و بلعیدن آن کمک کند و مردم هم با تماشای مسابقه به تشویق رقابت کنندگان می‌پرداختند.

به گفته شاهدان، این خانم بعد از آنکه در طول مسابقه به صورت اتفاقی نارگیل‌های خشک‌ شده را از بینی نفس کشید دچار خفگی شد.

یکی از شاهدان در فیسبوک نوشت: «متاسفانه خانمی در مسابقه کیک‌خوری جان سپرد. این خانم بدون هیچ ملاحظه‌ای کیک‌ لمینگتون را به ته گلوی خود فرو کرد و در همین حین نارگیل خشک‌شده را نفس کشید که باعث خفگی او شد. کارمندان هتل خیلی سریع به این وضعیت واکنش نشان داده و به او تنفس مصنوعی دادند و آمبولانس هم به سرعت وارد صحنه شد و حدود نیم ساعت روی او کار کردند ولی وضعیت خوبی نبود.»

شاهد دیگری - که ظاهر این زن را می‌شناخته، به روزنامه کوریِر مِیل گفت، او مشغول فیلم‌برداری مسابقه بوده که متوجه می‌شود مشکلی پیش آمده است.

او گفت: «من در حال فیلم‌برداری بودم و درست وقتی که دوستم کیکش را تمام کرد، دیدم آب دهانش جاری شد و به زمین افتاد، به همین خاطر سریع با شماره آمبولانس تماس گرفتم.»

او ادامه داد: «من در حال صحبت با خدمات اضطراری بودم تا زمانی که آمبولانس رسید. مدیر و یکی از کارمندان هتل و یکی از دوستان من تا زمان رسیدن آمبولانس مشغول رسیدگی به او بودند. امدادگران هم ملافه‌ای دور گردن او پیچیدند و حداقل نیم ساعت دیگر روی او کار کردند. چند بار به او شوک دادند و دائم در حال دادن تنفس مصنوعی بودند، تا زمانی که حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بعد او را با آمبولانس بردند.»

شاهد سومی هم که میشل ایفلند نام دارد، گفت این خانم قبل از حادثه روحیه خیلی خوبی داشت. خانم ایفلند گفت: «الان خیلی ناراحتم. او خیلی شاد بود و لحظه‌ای بعد از بین ما رفت.»

© The Independent

بیشتر از جهان