انفجار یک زاغه مهمات؛ حملات اسرائیل به مواضع حزب‌الله افزایش یافته ‌است

سخنگوی ارتش اسرائیل دوشنبه اعلام ‌کرد که یک زاغه مهمات حزب‌الله لبنان در منطقه صیدا هدف ارتش اسرائيل قرارگرفته ‌است

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، دوشنبه، ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن)، اعلام ‌کرد که نیروهای این کشور یک زاغه مهمات متعلق به گروه حزب‌الله را در جنوب لبنان هدف قرار داده‌اند.

هاگاری در نشست مطبوعاتی عصر دوشنبه اعلام‌ کرد که حمله ارتش اسرائیل، در واکنش به اقدام حزب‌الله لبنان به پرتاب یک پهپاد در اطراف شهر طبریه بوده ‌است. هاگاری تاکید کرد که ارتش اسرائیل در همین راستا به انبار مهمات حزب‌الله لبنان در منطقه صیدا در جنوب لبنان حمله کرده‌ است. 

خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد که در حمله هوایی ارتش اسرائیل به شهر صیدا، ۱۴ نفر زخمی شدند که بیشتر آن‌ها کارکنان «سوری و فلسطینی» بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در ساعات گذشته ارتش اسرائیل حمله‌های هوایی متعددی در جنوب لبنان و نواحی مرزی با شمال اسرائیل در مناطق تحت کنترل حزب‌الله لبنان انجام داده است.

گذشته از زاغه مهمات، دست‌کم دو خودرو نیز در جنوب لبنان هدف قرار گرفته‌اند.

حزب‌الله لبنان که از حمایت مالی و تسلیحاتی جمهوری‌اسلامی برخوردار است، هنوز به این اخبار واکنش نشان نداده ‌است.

از نخستین روزهای حملات اسرائيل در نوار غزه، درگیری بین حزب‌الله لبنان و ارتش اسرائیل در مناطق مرزی دو کشور نیز شدت گرفته ‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، مقام‌های جمهوری ‌اسلامی ایران و دبیرکل حزب‌الله لبنان بارها تاکید کرده‌اند که قصد درگیری مستقیم با ارتش اسرائیل و گسترش جنگ در منطقه ندارند.

به گزارش رویترز،  دست‌کم ۱۷۰ تن از نیروهای حزب‌الله در اثر حمله‌های سه ماه اخیر اسرائیل در مناطق مرزی کشته ‌شده‌اند.

یکی از شدیدترین حملات اسرائیل به مواضع حزب‌الله لبنان، هفته گذشته انجام گرفت که در جریان آن یکی از فرماندهان این گروه شبه‌نظامی و ۱۰ نفر دیگر کشته شدند. دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به این حمله اعلام ‌کرد که اسرائيل هزینه این حمله و کشتار «یاران حزب‌الله» را خواهد پرداخت. 

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌های متعددی که دوشنبه منتشر کرد، از انجام دست‌کم سه عملیات جداگانه شبه‌نظامیان این گروه علیه ارتش اسرائيل خبر داد. حزب‌الله در این بیانیه‌ها ادعا کرد که بعدازظهر دوشنبه دست‌کم سه منطقه مرزی اسرائیل هدف حمله‌های موشکی و پهپادی قرارگرفته ‌است. ارتش اسرائیل هنوز این ادعاها را تایید نکرده‌ است.  

بیشتر از جهان