در قرار روز ولنتاین از «نظریه لاک قرمز» کمک بگیرید

در بسیاری از فرهنگ‌ها، قرمز با عشق، روابط عاشقانه و اشتیاق همراه و مترادف است

تصویر تزیینی‌ــ زنی با لاک ناخن قرمز / canva

شبکه‌های اجتماعی پر است از نکات آموزنده و ترفندهای موثر برای جلب‌توجه معشوق در روز ولنتاین. یکی از آن‌ها که این روزها توجه زیادی جلب کرده، «نظریه ناخن قرمز» است.

بر اساس این نظر، رنگ قرمز در آرایش یا ظاهر به یک دلیل بسیار لطیف باعث جلب‌توجه دیگران می‌شود.

فرضیه ناخن قرمز از کجا می‌آید؟

نظریه ناخن قرمز اوایل سال ۲۰۲۲ مطرح شد؛ زمانی که رابین دلمونتی، کارشناس روابط عمومی و تولید محتوا، متوجه اثر آن شد و نظرش را در تیک‌تاک مطرح کرد. دلمونتی با اشاره به مانیکورش که به رنگ قرمز گیلاسی بود، گفت: «من معتقدم که مردها مجذوب ناخن‌های قرمز می‌شوند و من به شما می‌گویم چرا به این نتیجه رسیده‌ام: هر بار که من لاک قرمز زده‌ام، یک مرد در مورد آن نظر داده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر او، این ارتباط در هنجارهای زیبایی دهه ۹۰ ریشه دارد، چون بسیاری از مادران آن دوران لاک قرمز می‌زدند.

لتریس آیزمن، یکی از مدیران ارشد شرکت رنگسازی پنتون (Pantone)، با این نظریه موافق است. او به نشریه مد این‌استایل (instyle) گفت: «آنچه بیشتر رنگ‌ها تداعی می‌کنند، مربوط به دوران کودکی است. این یک نتیجه‌گیری منطقی است که مردان مجذوب لاک قرمز می‌شوند چون یادآور رنگ لاکی است که مادرانشان در زمانی که به شدت به آن‌ها وابسته بودند، به ناخن‌هایشان می‌زدند.»

از آن زمان، این موج بسیار محبوب و فراگیر شد و کاربران تیک‌تاک ناخن‌هایشان را به رنگ آتشین‌ترین طیف‌های قرمز در آوردند و نتیجه را گزارش دادند.

آیا ناخن قرمز واقعا کار می‌کند؟

دکتر آنا یوسیم، روانشناس، می‌گوید: «ارتباط گرفتن با رنگ قرمز می‌تواند ریشه فرهنگی هم داشته باشد که در نتیجه احساسات و ادراکات خاصی را برمی‌انگیزد؛ چنانچه در بسیاری از فرهنگ‌ها، قرمز با عشق، روابط عاشقانه و اشتیاق همراه و مترادف است.»

او می‌افزاید که قرمز همچنین رنگ خون است که زندگی و انرژی را تداعی می‌کند و همه این یادآوری‌ها در کنارهم، می‌توانند ناخودآگاه بر نحوه برداشت و درک طرف مقابل درباره فردی که لاک قرمز می‌زند، تاثیر بگذارند.

این رنگ در طبیعت هم موقعیتی به همان اندازه قدرتمند دارد که بر درستی این نظریه بیشتر تاکید می‌کند. آیزمن می‌گوید: «قرمز رنگ سیگنال‌ها و پیام‌های مادر طبیعت است. مرغ‌های مگس‌خوار و جذب آن‌ها به رنگ قرمز را در نظر بگیرید. این یک رنگ پویا است که نادیده گرفتن آن ممکن نیست.»

بیشتر از مُد و زیبایی