تاکید عربستان سعودی بر لزوم توقف جنگ اسرائیل در غزه

ریاض خواستار تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و اتخاذ گام‌هایی برای اجرایی شدن این خواسته شد

شورای وزیران عربستان سعودی روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن (۱۳ فوریه) بر ضرورت پایان جنگ اسرائیل در غزه و دستیابی به آتش‌بس فوری و کامل، رفع محدودیت‌های ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، به‌‌رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی و بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و اهمیت اتخاذ گام‌هایی برای اجرایی شدن این خواسته‌ها تاکید کرد.

جلسه کابینه عربستان سعودی  روز سه‌شنبه به ریاست ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، در ریاض برگزار شد.

عربستان سعودی پیش از این نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «تا زمانی که یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی به‌رسمیت شناخته نشود و تجاوز اسرائیل به نوار غزه متوقف شود، هیچ روابط دیپلماتیکی با اسرائیل برقرار نخواهد شد.»

این بیانیه پس از آن صادر شد که جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، گفت که دولت آمریکا «بازخوردی مثبت» دریافت کرده است مبنی بر اینکه عربستان سعودی و اسرائیل مایل به ادامه گفت‌وگوها بر سر عادی‌سازی روابطشان‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت عربستان سعودی روز سه‌شنبه همچنین بر نتایج نشست مشورتی که برای بحث درباره جنگ اسرائیل در غزه تشکیل شده بود، تاکید کرد.

کابینه عربستان سعودی همچنین از نتایج سومین نشست شورای هماهنگی عربستان سعودی و بحرین که به ریاست مشترک شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، و شاهزاده سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد و نخست‌وزیر بحرین برگزار شد، قدردانی کرد.

کابینه عربستان سعودی همچنین از تعهد پادشاهی به تقویت و توسعه توانمندی‌های ملی و تقویت همکاری‌های بین‌المللی در راستای اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی قدردانی کرد و از سازماندهی موفق نمایشگاه دفاع جهانی که گواهی بر تعهد این کشور به حمایت از بخش صنایع نظامی است، تمجید کرد.

بیشتر از جهان