مدیران شرکت ماسک در مصرف مواد مخدر با او همراهی می‌کنند تا دلخور نشود

نزدیک‌ترین همکاران و شرکای کاری‌ ماسک بیمناک‌اند که اگر از مصرف مواد مخدر امتناع کنند و او برنجد، ثروت و موقعیت اجتماعی‌شان را از دست بدهند

ایلان ماسک همراه پسرش در رم، ایتالیا، ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳‌ــ  Andreas SOLARO / AFP

گفته می‌شود ایلان ماسک در حلقه دوستان و همکارانش محیطی ایجاد کرده است که آن‌ها را ترغیب می‌کند همراهش مواد مخدر مصرف کنند. وال‌استریت ژورنال در گزارشی جدید به این می‌پردازد که اعضای هیئت‌مدیره و مدیران شرکت‌های گوناگون ماسک یا با او مواد مخدر مصرف می‌کنند یا شرایط مصرف را برایش فراهم می‌‌آورند تا نزدیکی و صمیمیتشان با این میلیاردر را حفظ کنند.

به گزارش بیزنس اینسایدر، ماسک در سال‌های اخیر در مهمانی‌ها در حال مصرف تفریحی کتامین از طریق اسپری بینی و نوشیدن اکستازی مایع از بطری آب مشاهده شده است و افرادی گفته‌اند شاهد بوده‌اند که مواد مخدر مصرف کرده است.

در گزارش وال‌استریت ژورنال آمده است مدیران فعلی و سابق تسلا و اسپیس‌اکس و اعضای هیئت مدیره‌ــ که برخی از آن‌ها ده‌ها میلیون دلار در شرکت‌های ماسک سرمایه‌گذاری کرد‌ه‌اند‌ــ همراه او مواد مخدر مصرف کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع آگاه به این نشریه گفته‌اند «میزان» مصرف مواد مخدر ماسک فضایی ایجاد کرده است که نزدیک‌ترین همکاران و شرکای کاری‌اش بیمناک‌اند که اگر از مصرف مواد مخدر امتناع کنند، او را دلخور می‌کنند و ثروت و موقعیت اجتماعی‌شان را از دست می‌دهند.

در پی گزارش ۶ ژانویه وال‌استریت ژورنال مبنی بر اینکه این میلیاردر ۵۲ ساله کوکایین، ال‌اس‌دی، اکستازی، و قارچ جادویی مصرف کرده است، او در ایکس (توییتر سابق) نوشت: «کاری که می‌کنم هرچه است، ظاهرا باید به آن ادامه دهم!»

پس از گزارش ژانویه‌، که به‌دلیل قوانین فدرال در مورد مصرف مواد مخدر ممکن بود علاوه بر مجوز امنیتی ماسک قراردادهای چند میلیارد دلاری دولت با اسپیس‌اکس را به خطر بیندازد، ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این سازمان شواهدی از تخلف اسپیس‌اکس از قوانین مرتبط با ممنوعیت مصرف مواد مخدر و الکل کارکنان در دست ندارد.»

جنجال‌های اخیر در مورد اقدام ماسک به مصرف مواد مخدر پس از آن بود که وال‌استریت ژورنال گزارش داد یک مدیر سابق تسلا از مصرف مواد مخدر و رفتار پیش‌بینی‌نشده ماسک به‌قدری نگران بود که تصمیم گرفت از عضویت مجدد در هیئت‌مدیره این شرکت انصراف دهد.

این نشریه همچنین گزارش داد در جلسه‌ای که ماسک با تاخیر یک‌ساعته در آن حاضر شد و حدود ۱۵ دقیقه نامفهوم و جویده‌جویده صحبت کرد، مدیران اسپیس‌اکس نگران بودند که او مواد مخدر مصرف کرده باشد.

بیشتر از جهان