ماسک: بایدن مرز جنوبی را باز گذاشته است تا دموکرات‌ها در قدرت بمانند

ماسک می‌گوید که دولت از اخراج مهاجران غیرقانونی خودداری می‌کند زیرا اخراج هر پناهجو به معنی از دست دادن یک رای است

ایلان ماسک بار دیگر با انتقاد از رویکرد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در تامین امنیت مرزهای جنوبی ایالات متحده گفت که رئیس‌جمهوری با اجازه ورود به میلیون‌ها نفر به کشور کاری می‌کند تا دموکرات‌ها بتوانند برای همیشه در قدرت بمانند.

ایلان ماسک، سرمایه‌دار و کارآفرین ثروتمندی که از منتقدان سرسخت بحران مرزی بایدن است، شامگاه روز جمعه با به‌اشتراک گذاشتن سرخط خبری مربوط به سال ۲۰۲۱ در رسانه اجتماعی اکس مبنی بر این‌که بایدن قصد دارد در دوران ریاست جمهوری خود به حدود ۱۱ میلیون نفر اقامت قانونی در آمریکا بدهد، به رئیس‌‌جمهوری حمله کرد. 

ماسک نوشت: «استراتژی بایدن بسیار ساده است، تا جایی که ممکن است افراد غیرقانونی را وارد کشور کنید، آن‌ها را قانونی کنید تا یک اکثریت دائمی ایجاد شود یعنی یک دولت تک‌حزبی.»

او در ادامه افزود: «به همین دلیل است که مهاجرت غیرقانونی را این همه ترغیب می‌کنند. ساده و در عین حال موثر.»

شبکه خبری فاکس نوشت که گزارش سال مالی ۲۰۲۳ اداره مهاجرت و گمرک آمریکا نشان می‌دهد که شمار مهاجران غیرقانونی بازداشت‌نشده از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در ۲۰۲۱ به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۲ و ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۳ رسیده است. 

در شرایطی که چند ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده باقی مانده و مسئله مهاجرت‌های غیرقانونی در زمان ریاست‌جمهوری بایدن به یکی از موارد مناقشه بدل شده است، ماسک این مطلب را در بالای صفحه خود در اکس ثبت کرد و نوشت: «این توضیح می‌دهد که چرا شمار اخراج‌ها اینقدر کم است، چرا که هر اخراج به معنی از دست دادن یک رای است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او سپس ضمن اشاره به توهین و حمله یک مهاجر در هفته گذشته به پلیس نیویورک که کوچک‌ترین پیامدی برای فرد مهاجم نداشت و سپس با اشاره به بازداشت شدن یک زن ونزوئلایی مجرم که هشت بار در شش ماه گذشته بازداشت و آزاد شد، نوشت: «فایده بازداشت مجرمان وقتی که مجازاتی برایشان وجود ندارد، چیست؟»

ماسک، مالک تسلا، شرکت هوا و فضای اسپیس اکس و اکس (توئیتر سابق) قبلا نیز گفته بود که هجوم مهاجران غیرقانونی به‌عنوان پوششی برای جمع‌آوری آرا در انتخابات آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

ماسک که مهاجری قانونی به آمریکا از کشور آفریقای جنوبی است، هفته گذشته در واکنش به درخواست جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که خواستار توافق دوحزبی در سنا در تسهیل عبور مهاجران غیرقانونی از مرز جنوبی شده بود، واکنش نشان داده و نوشته بود: «نیازی به تصویب قانونی نیست. تنها چیزی که لازم است یک فرمان اجرایی است تا قبل از پناهجویی به آنان مدرک بدهد. قبلا هم همین رویه انجام شده است.»

هفته گذشته زمانی که دیوید ساکس، کارآفرین و سرمایه‌گذار سیلیکون‌ولی، نوشت مرزهای آمریکا خراب است «زیرا دولت از اجرای قوانین موجود خودداری می‌کند،» ماسک جواب داد: «دقیقا.» 

ایلان ماسک در ماه سپتامبر از مرز جنوبی ایالت تگزاس و مکزیک بازدید کرد و مشاهداتش را به شکل زنده پخش کرد و گزارشی مستقیم از بحران پناهجویی در آنجا داد.

بحران موج ورود پناهجویان از مکزیک به آمریکا از ایالت تگزاس در هفته‌های گذشته این ایالت و دولت آمریکا در واشنگتن را وارد دعوای حقوقی کرده است. مقام‌های ایالتی بخشی از مرز را بسته و برای ممانعت از ورود بدون بررسی هویتی پناهجویان به آمریکا در مرز سیم خاردار کشیده‌اند. 

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در حال حاضر در تلاش‌اند تا الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی، را به‌دلیل مدیریت بد بحران مرزی استیضاح کنند. 

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، هفته گذشته در صحن مجلس گفت که بایدن و مایورکاس طراحان «فاجعه» در مرز جنوبی کشورند.

بیشتر از جهان