ضیافت مُد فاخر جهان عرب به میزبانی جورج حبیقه

«در این مجموعه از زنان قدرتمند جهان عرب نظیر فیروز و ام‌کلثوم الهام گرفته شده و این مجموعه ادای احترام به آنان است»

دوشنبه ۲۲ ژانویه (دوم بهمن) روز آغازین هفته مد فاخر پاریس بود و طبق تقویم «اتحادیه مد فاخر پاریس»، خانه مد جورج حبیقه در این روز جدیدترین مجموعه‌اش را به نمایش گذاشت. اولین نمایش مُد فاخر پاریس با نفسگیرترین و هنری‌ترین مجموعه هفته خود آغاز کرد. با نمایش طراح لبنانی ساکن پاریس و روایتی که در پشت طراحی مجموعه بهاره این کلکسیون چشمگیر وجود داشت؛ سفر به زمانی نه چندان دور و به دوران طلایی مصر و لبنان. 

به گزارش ایندیپندنت فارسی که برای پوشش خبری نمایش این مجموعه دعوت شده بود، محل برگزاری این نمایش در عمارت تاریخی هتل پوزو دی بورگو واقع در محله اعیانی هفتم پاریس بود و از همان بدو ورود به محل نمایش، نوای ترانه‌های عربی فیروز لبنانی و ام‌کلثوم مصری مخاطب غربی را با خود به مشرق‌زمین می‌بردند.

این مجموعه از مُد فاخر، ترکیبی از نگاهی به گذشته، از سال های خوش و آرام دهه ۵۰ تا ۷۰ هفتاد میلادی در لبنان و مصر را نشان می‌داد. سال‌هایی که لبنان عروس خاورمیانه نام داشت و مصر مرکز تولید موسیقی اصیل عربی بود. 

سال‌هایی که ستارگانی چون ام کلثوم و فیروز پا به عرصه وجود گذاشتند و شب‌نشینی‌های فاخر و رفتن به سالن‌های تئاتر و موسیقی بخشی از فرهنگ روزمره شهرنشینان محسوب می‌شد. سالیانی که ملکه نازلی صبری ( همسر ملک فواد پادشاه مصر)، سرآمد زیبارویان و خوش‌پوشان در سراسر جهان بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعضی از لباس‌های دوخته شده در این مجموعه یادآور پیراهن‌های شکیل خوانندگان پرآوازه عرب و زنان مشهور مصری مانند خواهران ملک فاروق و ستارگان سینمای مشرق زمین بود. 

بر همین اساس، مُدل‌های جورج حبیقه لبنانی با الهام از ستارگان دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی، آرایش کرده و موهای خود را به سبک همان دوره آراسته بودند. طراحی های لباس‌های فاخر کلکسیون بهاره این طراح لبنانی نگاهی به سبک شرقی شیک و چشمگیر آن دوره داشت تا به بیننده غربی یادآوری کند که خاورمیانه یا همان مشرق زمین در روزگاری نه چندان دور چنین زیبایی و اصالتی داشته است. 

گفته‌ می‌شود کارل لاگرفلد، طراح مشهور خانه مد شانل، نیز مدتی طولانی در این عمارت زندگی می‌کرده است؛ عمارتی که طراحی داخلی، نقش‌برجسته‌ها و تزیینات دیواری آن را معماران و استادکاران فرانسوی طی سالیان طراحی و اجرا کرده‌اند.

خانه مد جورج حبیقه سال‌ها است که با طراحی‌های خیره‌کننده‌اش برای ستارگان بین‌المللی مشهور در صدر بهترین و تاثیرگذارترین نشان‌های تجاری دنیای مد قرار دارد.

در ضیافت امسال حبیقه، ستارگانی چون ملیسا پاموک، بازیگر ترکیه‌ای، دیالا مکی، مجری تلویزیون اهل امارات، لئونی هان، از چهره‌های تاثیرگذار مد و فرنوش حمیدیان، مدل ایرانی مشهور، حضور داشتند و عکاسان پیش از شروع نمایش، در سالن‌های پرزرق‌وبرق این عمارت تاریخی به عکس‌ گرفتن از این ستارگان که‌ کارهایی از مجموعه‌های مختلف جورج حبیقه را به تن داشتند، مشغول بودند.

جاد، پسرجورج حبیقه، امروز در کنار پدرش در راس این خانه مد قرار دارد. مدیر هنری نشان تجاری جورج حبیقه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایندیپندنت فارسی، از منبع الهام این مجموعه سخن گفت و توضیح داد: «در این مجموعه از زنان قدرتمند جهان عرب نظیر فیروز و ام‌کلثوم الهام گرفته شده و این مجموعه ادای احترام به آنان است. دنیا موسیقی و فرهنگ ما را خوب نمی‌شناسد و این مجموعه تلفیق این عناصر و معرفی آن به جهان است.»

بیشتر از فرهنگ و هنر