درخشش چهره‌های مشهور بین‌المللی و عرب در جوایز جوی ۲۰۲۴

در این رویداد چهره‌های سرشناس بین‌المللی و عرب در ۱۵ رشته از جمله یک عمر دستاورد، بهترین تازه‌وارد، بهترین آهنگ و بهترین سریال تلویزیونی معرفی شدند

جان سینا، بازیگر آمریکایی و همسر ایرانی‌ او، شی شریعت‌زاده، در مراسم جوایز جوی ۲۰۲۴ــ instagram/sayidaty

سالن نمایش بکر الشدی ریاض که شامگاه شنبه ۲۰ ژانویه میزبان سومین دوره مراسم جوایز جوی (Joy Awards) بود، برای استقبال از برخی از بزرگ‌ترین ستارگان صنعت سرگرمی فرش بنفش‌رنگش را پهن کرد.

در حالی که جورجینا رودرگیز، مدل آرژانتینی، در لباسی پرزرق‌وبرق از لنا بریشا می‌درخشید، دورا زاروک، بازیگر تونسی، لباس مخمل قرمز خیره‌کننده‌ای را برای این رویداد انتخاب کرده بود.

به گزارش عرب‌نیوز، اوا لونگوریا، گلوریا گینور، آنتونی هاپکینز، نانسی عجرم و جان سینا به همراه بیش از ۲۰۰ چهره عرب از رشته‌های هنری مختلف از دیگر شرکت‌کنندگان این مراسم بودند.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی (اس‌پی‌ای)، پادشاهی عربستان سعودی در مه ۲۰۲۱ اعلام کرد که رنگ اسطوخودوسی را به عنوان رنگ جدید فرش رویدادهای تشریفاتی و مراسم رسمی انتخاب کرده است. این خبرگزاری در آن زمان نوشت: «فرش‌های اسطوخودوسی هم‌رنگ‌ صحراها و فلات‌های این پادشاهی در فصل بهارند؛ زمانی که با گل‌های اسطوخودوس و گیاهان دیگر مانند گلپوره صحرایی و ریحان تزیین می‌شوند و در کنار هم یک بنفش طبیعی را تشکیل می‌دهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این رویداد، چهره‌های سرشناس بین‌المللی و عرب در ۱۵ رشته از جمله یک عمر دستاورد، بهترین تازه‌وارد، بهترین آهنگ و بهترین سریال تلویزیونی معرفی شدند.

آنتونی هاپکینز، یکی از برجسته‌ترین مهمانان این مراسم، جایزه یک عمر دستاورد را به دست آورد. او پس از دریافت جایزه گفت که این اولین سفرش به عربستان سعودی است و از گرمی، سخاوت و لطف مردم این کشور تشکر کرد.

گینور آهنگ موفقش «من جان سالم به در خواهم برد» (I Will Survive) را روی صحنه اجرا کرد.

علاوه بر او، لانگ لانگ، پیانونواز چینی، نیز در این مراسم حضور داشت که جایزه عنوان افتخاری هنرمند را دریافت کرد.

جایزه چهره تاثیرگذار اینترنتی نیز به بی‌بی‌ العبد المحسن، چهره تاثیرگذار کویتی، تعلق گرفت که حدود سه میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد.


او در مصاحبه با عرب نیوز گفت این اولین بار است که در این رویداد شرکت می‌کند و تا یک هفته باورش نمی‌شد که نامزد دریافت این جایزه شده باشد.

جوایز جوی بزرگ‌ترین رویداد عربستان سعودی است که از هنرمندان برجسته جهان عرب و دستاوردهای آن‌ها قدردانی می‌کند. این رویداد بخشی از موسم ریاض است و گروه ام‌بی‌سی (MBC) آن را برگزار می‌کند.

سال ۲۰۲۳ نیز چهره‌های مشهور جهانی چون مل گیبسون، شاهرخ‌خان و سوفیا ورگارا در کنار هنرمندان عرب از جمله عمرو دیاب، محمد عبده، الیسا و نانسی عجرم در این مراسم شرکت کرده بودند.

بیشتر از زندگی