از بوسه عاشقانه تا غیبت مگان مارکل؛ لحظات به‌یادماندنی گلدن گلوب ۲۰۲۴‏

هشتاد و یکمین دوره جوایز گلدن گلوب در یکشنبه شب ۷ ژانویه در لس‌آنجلس برگزار شد

تیموتی شالومی و کندال جنر در هشتاد و یکمین مراسم گلدن گلوب-Instagram/goldenglobes

گلدن گلوب ۲۰۲۴ به پایان رسید، اما ماجراهایی که روی فرش قرمز در سالن اهدای جوایز و ضیافت بعد از آن رخ داد تا مدت‌ها ذکر محافل سینمایی خواهد بود.

مراسم یکشنبه ۷ ژانویه پر از لحظات هیجان‌انگیز بود، از جمله اولین برنده شدن‌ها و بوسه‌های عاشقانه، و از تشکر شیرین الی ونگ از همسر سابقش در حین دریافت اولین جایزه‌اش تا کایلی جنر و تیموتی شالومی در ردیف جلو. در ادامه، خلاصه به‌یادماندنی‌ترین لحظات نمایش پرستاره گلدن گلوب را به انتخاب نشریه پیپل می‌خوانید.

شایعه تیلور سوئیفت و سلنا گومز

در مراسم یکشنبه، سلنا گومز سری به میز دوست صمیمی‌اش تیلور سوئیفت زد. این دو، که نامزد دریافت جایزه نیز بودند، در حالی‌ که یکدیگر را در آغوش گرفته بودند دیده شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چهره متعجب و ناباورانه تیلور سوئیف در واکنش به خبری درگوشی که سلنا به او داد به‌سرعت به یکی از داغ‌ترین شایعه‌های شبکه‌های مجازی تبدیل شد. سلنا در پاسخ به اینکه آن‌ها پشت سر تیموتی و کایلی حرف می‌زدند یا نه، در صفحه اینستاگرام ای‌نیوز نوشت: «نه! من به تیلور در مورد دو تا از دوستانم که با هم جور شدند خبر دادم. نه اینکه به کسی مربوط باشد.»

تشکر الی ونگ از حمایت همسر سابقش

الی ونگ، بازیگر و کمدین آمریکایی، هنگام پذیرفتن جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن اثر تلویزیونی، گفت: «من واقعا باید از پدر فرزندانم و بهترین دوستم جاستین برای همه محبت‌ها و حمایت‌هایش تشکر کنم. به‌خاطر تو است که می‌توانم مادر شاغل باشم.»

بازیگر مجموعه تلویزیونی «مشاجره» (The Beef)، محصول نتفلیکس، هنگام رفتن روی صحنه برای دریافت جایزه‌اش، بوسه تبریکی نیز از طرف یار فعلی‌اش بیل هدر گرفت.

کریستوفر نولان در اولین بردش به هیت لجر ادای احترام کرد

کریستوفر نولان پس از چند بار نامزدی در طول سال‌ها برای بهترین کارگردانی فیلم سینمایی، سرانجام اولین گلدن گلوب را برای «اوپنهایمر» گرفت. نولان وقتی برای دریافت جایزه روی صحنه رفت، ابتدا لحظاتی را به ادای احترام به هیت لجر فقید اختصاص داد که در سال ۲۰۰۸ در فیلم «شوالیه تاریکی» نولان بازی کرده بود. نولان گفت: «تنها باری که قبلا در این صحنه حضور داشتم، برای پذیرفتن یکی از جوایز از طرف دوست عزیزمان [مرحوم] هیت لجر بود و این برای من دشوار و چالش‌برانگیز بود.»

بوسه کایلی جنر و تیموتی شالومی

اگرچه کایلی جنر و تیموتی شالومی با هم روی فرش قرمز نرفتند، در داخل سالن برگزاری مراسم در کنار هم بودند و در حین دزدیدن یک بوسه، شکار دوربین‌ها شدند. ستاره «وانکا» برای بازی در آخرین تکرار داستان محبوب رولد دال نامزد شد. او برای شرکت در این مراسم یک کت درخشان پولک‌دوزی پوشیده بود. جنر نیز ظاهری هماهنگ با پیراهن توری و پولک‌دوزی انتخاب کرده بود.

غیبت مگان مارکل

بازیگران سریال پرونده‌های حقوقی «سوتز» (Suits) دوباره گرد هم آمدند تا جایزه بهترین سریال را به بازیگران «میراث» (Succession) اهدا کنند. ابتدا پاتریک جی آدامز و گابریل ماکت روی صحنه رفتند و سپس سارا رافرتی و جینا تورس به آن‌ها پیوستند. مگان مارکل و ریک هافمن نیز در این سریال ایفای نقش کرده بودند، اگرچه در این مراسم حضور نداشتند. جینا تورس، که در مراسم عروسی مگان و هری در لندن حاضر بود، به نشریه ورایتی گفت که «شماره تلفن مگان» را ندارد و با او در تماس نیست.

شوخی کیران کالکین با پدرو پاسکال: «دلت بسوزد!»

جادوی صحنه و دریافت جایزه باعث نشد که کیران کالکین درباره سال‌ها آمدن به گلدن گلوب و نبردن جایزه شوخی نکند. او گفت: «من ۲۰ سال پیش نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شدم و وقتی آن لحظه را پشت سر گذاشتم، یادم می‌آید که فکر می‌کردم دیگر هرگز به اینجا باز نخواهم گشت؛ که خب مشکلی هم نبود. حالا هر چه. اما به‌لطف «میراث» (Succession)، چند باری اینجا بوده‌ام که خیلی خوب است. اما دیگر به‌نوعی پذیرفته بودم که هرگز روی صحنه نخواهم بود. بنابراین، این لحظه خوبی است. متشکرم.»

کالکین در پایان به شوخی خطاب به پدرو پاسکال، دیگر نامزد دریافت جایزه، گفت: «دلت بسوزد، پدرو. مال من شد!»

 لی‌لی گلادستون با پیروزی‌اش تاریخ را ساخت

هنگامی‌ که لیلی گلادستون برای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در فیلم سینمایی «قاتلان ماه گل» روی صحنه رفت که به نام «قاتلان ماه کامل» نیز شناخته می‌شود (Killers of the Flower Moon)، با صحبت کردن به زبان بلک‌فیت- زبان آلگونکیایی که مردم بلک‌فیت یا نیتسیتاپی (ساکنان بومی قاره آمریکا قبل از ورود اروپاییان) به آن صحبت می‌کنند، سخنرانی‌اش را آغاز کرد.

 او گفت این یک پیروزی «تاریخی» است: «این جایزه فقط به من تعلق ندارد. من آن را همراه با تمام خواهران زیبای فیلم در پشت این میز، اینجا، و همراه با مادرم، تانتو کاردینال، در دستانم دارم و روی شانه‌های همه شما ایستاده‌ام. متشکرم.»

بیشتر از زندگی