گلدن گلوب ۲۰۲۴ بهترین‌های سینما و تلویزیون را معرفی کرد

گلدن گلوب اولین مراسم مهم فصل جوایز فیلم است که با برگزاری مراسم جوایز اسکار در ۱۰ مارس، به اوج می‌رسد

ستاره‌های هالیوود پس از یک سال موفق برای سینما که طی آن «باربی» و «اوپنهایمر» گیشه‌ها را فتح کردند، اولین رویداد بزرگ سینمایی سال ۲۰۲۴ را جشن گرفتند. هشتادویکمین دوره جوایز سینمایی گلدن گلوب شامگاه هفتم ژانویه در لس‌آنجلس آمریکا برگزار شد.

نامزدهای اصلی این دوره فیلم‌های «قاتلان ماه گل (کامل)» (Killers of the Flower Moon)، «بیچارگان» (Poor things) و «زندگی‌های گذشته» (Past Lives) بودند که همان‌طور که انتظار می‌رفت، نامشان را در میان برندگان هم دیدیم.

سریال‌های «وراثت» (Succession)، «تاج» (The Crown) و «آخرین بازمانده از ما» (The Last of Us)، «خرس» (The Bear) و «مشاجره» (Beef) هم در بخش‌ تولیدات تلویزیونی نامزد شدند.

گلدن گلوب اولین مراسم مهم فصل جوایز فیلم است که با برگزاری مراسم جوایز اسکار در ۱۰ مارس، به اوج می‌رسد.

به گزارش بی‌بی‌سی، در گلدن گلوب ۲۰۲۴ دسته‌بندی‌های جدیدی وجود دارد؛ از جمله دسته‌بندی که دستاوردهای گیشه (باکس آفیس) را هم به رسمیت می‌شناسد. «باربی» در این بخش جایزه فیلم پرفروش سال را از آن خود کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بهترین بازیگر مرد: کیلیان مورفی در فیلم «اوپنهایمر»

بهترین بازیگر مرد در یک اثر موزیکال، کمدی: پال جیاماتی در «جاماندگان» (The Holdovers)

بهترین فیلم: «اوپنهایمر» به کارگردانی کریستوفر نولان

بهترین فیلم موزیکال‌ کمدی: «بیچارگان» (Poor things)

بهترین کارگردان: کریستوفر نولان (اوپنهایمر)

بهترین بازیگر موزیکال، کمدی: اما استون (بیچارگان)

بهترین فیلم غیرآمریکایی: «آناتومی یک سقوط» (Anatomy of a Fall)

بهترین فیلمنامه: «آناتومی یک سقوط»

بهترین اثر تلویزیونی: «وراثت»

بهترین بازیگر زن: لی‌لی گلداستون (قاتلان ماه گل)

بهترین ترانه فیلم: بیلی آیلیش و برادرش فینیس اوکانل (من برای چه ساخته شدم؟ فیلم باربی)

بهترین انیمیشن: «پسر و حواصیل» (The Boy and the Heron)

بهترین اجرای کمدی تلویزیونی: ریکی جرویس

«باربی»، ساخته گرتا گرویگ، با ۹ نامزدی بیشترین تعداد نامزدی در گلدن گلوب امسال را داشت. بعد از آن، «اوپنهایمر» با هشت نامزدی، «قاتلان ماه گل» و «بیچارگان» هر کدام با هفت نامزدی و «زندگی‌های گذشته» با پنج نامزدی ستاره‌های اصلی برای کسب جایزه بودند.

«باربی» که با «اوپنهایمر» در یک روز اکران شد، در گیشه جهانی ۱.۴۴ میلیارد دلار به دست آورد و «اوپنهایمر» فروش ۹۵۳ میلیون دلاری داشت.

هیچ فیلمی به‌ اندازه «اوپنهایمر»، اثر کریستوفر نولان درباره زندگی جی رابرت اوپنهایمر، پدر بمب هسته‌ای، نمی‌توانست با «باربی» متفاوت باشد، اما تماشاگران در تابستان برای تماشای هر دو فیلم هجوم آوردند.

فیلم اسکورسیزی به نام «قاتلان ماه گل» که درباره اعضای یک قبیله اوسیج است که در دهه ۱۹۲۰ به قتل رسیدند، چون ساکنان سفیدپوست تلاش می‌کردند به طمع نفت در سرزمین آن‌ها ساکن شوند، در هفت رشته نامزد دریافت جایزه شد.

فیلم «بیچارگان» نیز در هفت رشته نامزد شد. در اقتباس یورگوس لانتیموس از رمانی به همین نام، اما استون نقش نوزادی را بازی می‌کند که مغزش به بدن یک زن بالغ پیوند زده شده است و به ماجراجویی کشف خود در سراسر جهان می‌پردازد.

«زندگی‌های گذشته»، اولین کارگردانی سلین سونگ، در پنج رشته نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. این فیلم داستان زنی است که در ایالات‌ متحده زندگی می‌کند و با مردی که بهترین دوست دوران مدرسه او در کره جنوبی بود، ارتباط برقرار می‌کند.

«رهبر ارکستر» (Maestro) فیلم‌ زندگینامه‌ لئونارد برنستاین، درام دادگاهی «آناتومی یک سقوط» و «مه دسامبر» (May December) هر کدام در چهار رشته نامزد شده‌اند.

مجری مراسم امسال جو کوی، کمدین و بازیگر آمریکایی، بود و اپرا وینفری، مت دیمون، جرد لتو، دوآ لیپا، بن افلک، دانیل کالویا، آنجلا باست و فلورانس پیو از جمله اهداکنندگان جوایز در این شب بودند.

بیشتر از فیلم