اوپنهایمر پرفروش‌ترین فیلم تاریخ جنگ جهانی دوم شد

فروش جهانی فیلم زندگی‌نامه جی رابرت اوپنهایمر از مرز ۵۵۰ میلیارد دلار عبور کرد

مت دیمون، امیلی برانت، کیلیان مورفی و فلورنس پیو- HENRY NICHOLLS / AFP

اوپنهایمر به‌طوررسمی پردرآمدترین فیلم تاریخ جنگ جهانی دوم شده است.

فیلم کریستوفر نولان از مرز ۵۵۰ میلیون دلار در فروش جهانی عبور کرد، و نقدهای مثبتی دریافت کرد.

اوپنهایمر که ماه گذشته در سینماها به نمایش درآمد، یک فیلم زندگی‌نامه‌‌ای سه ساعته درباره آزمایش‌ها و رنج‌های جی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری (کیلین مورفی)، و اختراع بمب اتم است.

بخش عمده این فیلم به کار اوپنهایمر در آزمایشگاه زمان جنگ لوس آلاموس و آزار و اذیت سیاسی او به دست لوئیس اشتراوس -که یک مقام دولتی است و نقش او را رابرت داونی جونیور بازی کرده- می‌پردازد.

طبق آخرین پیش‌بینی‌های [پایگاه] باکس آفیس موجو (Box Office Mojo)، اوپنهایمر از فروش جهانی ۵۲۷ میلیون دلاری رکورددار پیشین یعنی دانکرک، ساخته نولان پیشی گرفت. داستان این فیلم با بازی تام هاردی، هری استایلز و مورفی در زمان تخلیه دانکرک طی نبرد فرانسه رخ می‌دهد.  

هرچند فروش اوپنهایمر در تاریخ فیلم‌‌های جنگی چشمگیر است، اما در نبرد «باربنهایمر»‌ عقب مانده، زیرا باربی به کارگردانی گرتا گرویگ در همان مدت زمان نمایش، بیش از یک میلیارد دلار فروش داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلاریس لافری، منتقد ایندیپندنت، در نقد خود از پنج ستاره، چهار ستاره به اوپنهایمر داد و این فیلم را «بهترین و افشاگرانه‌ترین فیلم نولان» خواند.

لافری نوشت:«داستانی به‌شدت آزاردهنده که با نگاهی سنت‌گرا به صنعت و تخیل قوی سینمایی روایت می‌شود. اینجا،‌ نولان با یکی از بحث‌برانگیزترین میراث‌های قرن بیستم – که جی رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتم است – به‌مثابه معمایی ریاضی که باید حل ‌شود برخورد می‌کند. نولان در مصاحبه‌ای با ایندیپندنت فاش کرد اوپنهایمر، «بزرگ‌ترین فیلمی است که تاکنون ساخته‌ام».

نولان درباره این فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری گفت:«فیلمی که می‌خواستم بسازم با کمتر از این انجام نمی‌شد.»

«منظورم پول نیست، صحبت بودجه نیست – اهمیت این داستان بود که جذبم کرد.»

«واقعیت این است که اوپنهایمر و سایر دانشمندان همکارش با اینکه نتوانستند احتمال آتش گرفتن اتمسفر و نابودی کل جهان را از بین ببرند، این آزمایش را انجام دادند – این ایده که کسی آن خطر را به نمایندگی از همه ما و تمام نسل‌های آینده بپذیرد. چیزی بزرگ‌تر از این وجود ندارد.»

اوپنهایمر در ۲۱ ژوئیه به نمایش درآمد.

© The Independent

بیشتر از فیلم