شاهدخت ولز چگونه جلوی تکان خوردن چتری‌هایش را می‌گیرد

چتری‌های کیت میدلتون در طول تک تک سفرهای کوتاه اخیرش بی‌دردسر در جای خود باقی مانده است

کیت میدلتون در مراسم کریسمس، ۸ دسامبر ۲۰۲۳-Chris Jackson/Pool via REUTERS

پاییز گذشته شاهدخت ولز تصمیم گرفت مدل موهایش را با افزودن چتری پرده‌ای که معروف است مراقبت زیاد و فرم‌دهی منظم لازم دارد تغییر بدهد.

با این حال، چتری‌های کیت میدلتون باوجود این مدل موی بدقلق در طول تک تک سفرهای کوتاه اخیرش سر جای خود باقی مانده است. درنتیجه، آرایشگری تصمیم گرفت نظر خود را درباره روشی که باعث می‌شود طره گیسوی این عضو خانواده سلطنتی ثابت بماند در تیک تاک مطرح کند.  

زمانی که فیلم دیدار کیت با گروه پدران [انجمن پدران برای فرزندانشان در شمال لندن] در نوامبر ۲۰۲۳ منتشر شد، یک کاربر تیک تاک با نام کاربری @Bekah_and_co نوشت:«موهایش را ببینید. باد می‌وزد، اما موهایش ذره‌ای تکان نمی‌خورد.»

بکا گفت: «برای اینکه موهایش ثابت بماند کلی اسپری مو می‌زند. برای همین اگر می‌خواهید چتری داشته باشید و در شهری بادخیز یا شرجی زندگی می‌کنید، باید برای ثابت نگه داشتن آن‌ها از این محصولات استفاده کنید.»

این آرایشگر برای اثبات هرچه بیشتر دیدگاه خود ویدیویی منتشر کرد که در آن سشوار را مستقیم روی چتری‌هایش می‌گیرد، هم در زمانی که به آن‌ها اسپری مو زده است و هم در حالت طبیعی. موها در حالت بدون اسپری به هوا بلند می‌شدند، درحالی‌که اسپری مو تا حد زیادی جلوی تکان خوردن آن‌ها را می‌گرفت.

این ویدیو بعد از انتشار حدود سه میلیون بازدید داشت. بسیاری از مردم به بخش نظرها رفتند، و آنجا بعضی‌ها با نظر بکا درباره اسپری مو موافقت کردند و دیگرانی هم بودند که متقاعد نشدند موهای کیت در سفر‌های کوتاه سلطنتی حالت طبیعی دارد.

یکی از نظردهندگان با اشاره به موی مصنوعی [اکستنشن] که به‌طور خاص دور تاج سر می‌گذارند، نوشت: «درضمن ظاهرا دوست دارد موی مصنوعی هاله‌ای بگذارد.»

راز مدل موی شاهدخت کاترین

دیگری نظر موافق خود را به این شکل ابراز کرد: «شبیه کلاه‌گیس است.»

با این حال، بسیاری از بینندگان گفتند حتی اگر این خانواده سلطنتی کلاه‌گیس یا موی مصنوعی بگذارد، احتمالا برای اینکه مو از جایش تکان نخورد باید از اسپری استفاده کنند. نظردهنده‌ای نوشت: «خطاب به آن‌هایی که می‌گویند این کلاه‌گیس است: چتری کلاه‌گیس هم برای ثابت ماندن به اسپری مو نیاز دارد. لطفا این را درنظر بگیرید.»   

نظردهنده دیگری به شوخی گفت: «زنان جنوبی چندین دهه است که به سبک دالی پارتون از [کلاه‌گیس] استفاده می‌کنند.»

نخستین بار نیست که موهای کیت مورد توجه عموم قرار می‌گیرد. پاییز امسال، کیت مدل موی همیشگی‌اش را تغییر داد. این شاهدخت درحالی‌که به جلسه بازدید خانوادگی [از خانه کودکان پیش‌دبستانی که نیازهای خاص دارند] در سیتینگ‌بورن انگلستان می‌رفت به‌جای گیسوان بلند و موجدار، موهایش را پایین سر شینیون کرد و چتری گذاشت که صورتش را قاب گرفته بود.

با این حال، آن‌طور که برخی طرفداران به خاطر می‌آورند مگان مارکل درست شش سال پیش به‌دلیل مدل مویی بسیار مشابه این مدل با واکنش‌های تندی مواجه شد.

آماندا ماتا (@matta_of_fact)، نظردهنده سلطنتی، طی ویدیویی در تیک تاک که بسیار دیده شد با مقایسه چندین تیتر درمورد مدل‌های مشابه موی کیت و مگان، به «تبعیض» درمورد دوشس ساسکس اشاره کرد.   

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آماندا اسکرین‌شات‌هایی از مقاله‌های گلمور، الور، و پیپل را با آهنگ «...all-american b» اثر اولیویا رودریگو منتشر کرد که هریک ادعا کرده بودند مگان با شینیون در پایین سر و گذاشتن چند طره مو در جلو «تشریفات سلطنتی» را زیر پا گذاشته است. در این مقاله‌ها گفته شد خانواده سلطنتی ترجیح می‌دهند موی اعضای خانواده کاملا صاف و براق باشد، نه اینکه رشته‌هایی از مو از شینیون بیرون بزند یا اطراف صورت رها باشد.

اما آن‌طور که کیت نشان می‌دهد اعضای خانواده سلطنتی بدون اینکه به نقض این تشریفات متهم شوند، می‌توانند شینیون نامرتب داشته باشند و چتری بگذارند.

آماندا در توضیح ویدیو تیک تاک خود از تیتری که از جدیدترین مدل موی کیت تعریف کرد، نوشت: «این تفاوت را ببینید. مثل همیشه موضوع این نیست که کسی سبکی را مال خود می‌کند – موضوع تبعیض است.»  

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی